Всекидневно българската икономика търпи загуби, защото страната ни не беше приета в Шенген по земя. Каква е ситуацията по пътищата и граничните пунктове към днешна дата?

Според Александър Стамболийски, който е председател на Съюза на автомобилните работници, предложението камионите да преминават през границата ни за 60 секунди е повече в сферата на научната фантастика. Той казва, че към момента ситуацията на границата е точно обратната – километрични опашки от камиони чакат с часове да преминат.

„Изчисленията ни показват, че на година губим около 200 млн. евро. Тук не говорим само за поддръжка на камионите, а и разходите, които са над 70% за възнагражденията на шофьорите, които стоят на границата“, каза той.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Стамболийски е категоричен най-доброто решение е страната ни да бъде приета в Шенген по земя.

Над 1 милиард лева е загубила българската икономика само за година заради недопускането на страната ни в сухопътния Шенген, според данните от Съюза на международните превозвачи. 
„Около 303 млн. лева не влизат в бюджета на годишна база“, каза Николай Рашков от съюза.

По думите му в магазините пазаруваме стоки между 15 и 18% са по-скъпи заради проблемите по границите.

„Крайно време е да бъдем пълноправен член на това пространство“, каза той.

Рашков допълва, че ежедневно получава въпроси от свои колеги кога започват протестите в бранша. По думите му професията става и неатрактивна за шофьорите.

Повече вижте във видеото.