Съкровища на четири гуми и от поне четири десетилетия - това е страстта на Владимир Димитров от Перник. Освен любител, Владимир е и председател на най-големия клуб за фенове на ретро автомобили в България, а гаражът му е пълен с най-различни „бижута“. 

Снимка: bTV

Владимир е колекционер по съдба. Колите влизат в живота му още от детските години след разходка в махалата.

„На улицата, на която съм израснал в едно село близо до Перник, имахме един съсед, който ремонтираше автомобили. Беше ми интересно, исках да видя как се ремонтират, какво точно им се чупи и какво се прави“, разказва той.

Снимка: bTV


Първото му собствено возило е „Лада“, минава през колите нов внос и така до 2000 г., когато влечението му се превръща в страст.

„В един период от време имах 16 автомобила. За всеки един собственик неговата кола има една определена история и тя по някакъв начин е свързана с него. Това е част от живота му“, казва любителят на ретро коли. 

Снимка: bTV

Владимир Димитров е председател на Български автомобилен клуб „Ретро“, който събира в себе си и стотици любители на реликвите на четири гуми. Той е и сред организаторите на големите ретропаради в цялата страна, които набират все повече популярност.

Снимка: bTV



„Много обичам да ходя на тези събития, винаги се създават нови контакти с позитивни хора. Един човек, когато е творец, не може да мисли зло. Той не може да ти навреди, единствено може да ти помогне. В който и град да отида в България, винаги има къде да звъна. По същия начин моята врата е отворена за всеки колега, който дойде в моя град“, разказва Владимир Димитров.

Снимка: bTV

Като всеки колекционер, Владимир има истински бижута, с които да се похвали. Историята на едно от тях започва отвъд Океана. 1970 г., Ню Йорк. Именно там и тогава първата жена посланик на България в ООН се сдобива с най-новата за времето си кола от General Motors.

Снимка: bTV

Това спортно купе в началото принадлежи на Елена Гаврилова, служител в Министерството на външните работи. Според документите автомобилът е внесен в България без мито. Владимир се сдобива с колата от свой познат през 2006 г. Оттогава непрестанно я надгражда и участва на състезания с нея.

„Това е спортно купе. Била е приблизително 100 конски сили, което за онези години е доста мощен автомобил. Предизвиквала е интерес за хората. Всеки автомобил има някакво значение в нашата история. Дали ще бъде социалистически, западен, японски, американски – няма значение, той придава колорит в автокултурата. Бъдещето е да бъдат съхранени, това е най-важното“, казва Владимир Димитров.