Ексклузивна среща с режисьора на "Казино Роял" и "Златното око" от поредиците за Джеймс Бонд, автор на филма "Маската на Зоро" с Антонио Бандерас и Катрийн Зита Джоунс, създател на десетки съвременни екшъни.
Той е награждаваният с БАФТА Мартин Кембъл, който не за първи път посещава България. С него разговаря Станчо Станчев на фестивала „Комик Кон“ в София.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
Постиженията и продукциите на Мартин Кембъл доказват, че екшън жанрът може да бъде интересен и секси отвъд клишетата.
Една от най-касовите негови продукции е филмът "Маската на Зоро" от 1998 г. с участието на Антонио Бандерас, Катрин Зита Джоунс и Антъни Хопкинс.
Лентата е трябвало да бъде режисирана от Робърт Родригез, но заради нереалистичен бюджет продуцентът Стивън Спилбърг се спира на Мартин Кембъл.
„Бандерас вече беше избран, но ние нямахме водеща женска роля и възрастния Зоро. Компанията на Спилбърг продуцираше филма тогава. Той дойде при мен и ми каза: "Виж това момиче, Катрин Зита Джоунс." Прослушвах три момичета за ролята. Сложих ги да играят заедно с Бандерас на финала на кастинга. Преди това ги прослушвах с други актьори, но накрая ги карах да импровизират с Бандерас. Да си говорят, да се смеят и т.н. Когато Катрин застана до Антонио, нямаше съмнение, кастингът приключи. Имаха невероятна химия заедно“, разказа Мартин Кембъл.
"Когато потърсих Антъни Хопкинс, ходих до Канада, защото той снимаше филм там. Отидох при него и му казах, че искам да изиграе ролята на възрастния Зоро. Той каза, че е с болен гръб, изпитва ужасна агония, че с удоволствие би участвал, но не може. Три седмици по-късно получих обаждане от него, че се е излекувал и ще участва“, казва още режисьорът.
Първият голям успех на Мартин Кембъл идва през 1995 г. със "Златното око" от поредицата за Агент 007, изигран от Пиърс Броснан. През 2006 г. режисира и "Казино Роял" с Даниел Крейг.
"Когато Пиърс Броснан засне "Златното око", беше повече като традиционния Бонд, като Роджър Мор, Шон Конъри и т.н. Ползваше същите изтъркани реплики и шегички. Беше класическа версия на Бонд. Когато решихме да върнем Бонд, се обърнахме към първия роман на Флеминг - "Казино Роял". Тогава Даниел Крейг се стори нетипичен. Помня, че хората не го приеха, че бил нисък. Опитаха да го принизят още преди снимките, но той беше по-близък до Бонд от романа“, разказва режисьорът.
Мартин Кембъл не спира да създава касови екшън хитове. Работи с актьори като Джеки Чан, Лиъм Нийсън, Ева Грийн. Снимал е и четири филма в България.
На въпрос, ако можеше да заснеме филм изцяло в България, какъв ще бъде той, режисьорът отговори: „Тук мога да снимам всичко. Когато снимах филма "Протежето", трябваше да бъдем във Виетнам, но заради коронавирус го снимахме у вас. И беше перфектно. Имате местности, които са едно към едно с Виетнам. Когато пък снимах "Памет" с Лиъм Нийсън, по сценарий бяхме в Ел Пасо, Мексико, но 98% от сюжета отново заснехме тук. София ми е като Тексас и Виетнам.“
А кой е любимият му филмов жанр?
„Трилър. Обожавам ги. През 60-те години, много преди да се родиш, видях филм, наречен "Манджурският кандидат". Режисьор Джон Франкенхаймър, участва Франк Синатра. Развива се след корейската война, трилър е и е фантастичен“, разказва Мартин Кембъл.
Днес в какъв жанр живеем - в трилър или комедия?
„Ако гледаме Америка, е комедия, защото Тръмп е президент. Това е комедия категорично. Ако обърнем поглед към политиката в Европа - Русия, това, което се случва в Украйна, Близкия изток - тогава говорим за трилър. Абсолютен политически трилър“, казва режисьорът.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK