Последни новини

Рябков: Москва няма да прави отстъпки относно разрешаването на конфликта в Украйна

Рябков: Москва няма да прави отстъпки относно разрешаването на конфликта в Украйна

Ивелин Михайлов: Преди 4 седмици казаха, че ще има арести, ако не гласуваме с управляващите

Ивелин Михайлов: Преди 4 седмици казаха, че ще има арести, ако не гласуваме с управляващите

Тристранен съвет: Без консенсус за бонусите в администрацията и осигуровките на майките

Казусът с „Лукойл“: До момента няма заявен интерес от международен инвеститор

Румен Христов: Смятате ли, че някой работодател ще си позволи примерно от 2000 да направи заплатата 1920 лева?

"Много под линията на бедността": Предстои да се направи първо определение за екстремна бедност

Ивайло Мирчев: Безпрецедентно е бюджетната комисия да заседава под охрана

Протестиращи блокираха движението, опитаха да избутат автобус. Полицаите сложиха шлемове и каски (ГАЛЕРИЯ)

Приеха бюджета на държавното обществено осигуряване - след изместено начало, скандали и НСО в залата

„Такъв сложен инфраструктурен обект на може да стане за месеци“: АПИ започва обследване на Аспаруховия мост във Варна

Опасни пътища и безотговорни шофьори: Фатални предпоставки за катастрофи

Темата коментира пътният експерт Диана Русинова

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  09:46 ч. 05.04.2025 г.

„В последните години поради една или друга причина поддръжката на пътищата беше много занижена, на места дори липсваше. Странно е толкова дълги години ние да не построим една магистрала в Северна България. „Хемус“ е прекалено нужно да я построим, вече не търпи отлагане. Този огромен трафик трябва да бъде пренасочен по автомагистрален път.“

Това заяви в предаването „Тази събота“ пътният експерт Диана Русинова. Според нея ремонтът на пътя Ботевград-Мездра е причината целия трафик да се пренасочва по републикански път I-3.

„Пътят Ботевград-Мездра, който десетки пъти беше спиран, това направи голямото забавяне. Този път минава през много тежък участък. И докато там се строи, движението няма откъде другаде да се пренасочи. Това доведе до неимоверното натоварване на път Ябланица-Бяла. По него не е правен основен ремонт от години, асфалтът е изключително износен. Ние за целия участък имаме общо 12 сигнала“, коментира още тя.

По думите ѝ правилата се нарушават ежедневно по пътищата – не само от водачите, а и от стопаните им. За пример даде растителността край пътното платно, която не е поддържана, а от нея зависи видимостта.

„При пътя край Телиш, където настъпи тежката катастрофа, подозирам, че има проблем и със сцеплението на асфалта. Защото при един толкова натоварен път, дори и да е нов асфалтът, той се амортизира изключително много. Също подозирам, че при напречните наклони на пътя може да има проблеми. Във вторник, когато направим нашата детайлна проверка, ще можем да кажем малко повече, защото тези неща на око не се определят“, заяви още Русинова.

Според нея няма грешки при радиусите на завоите, въпреки че е възможно.  

„Проектантски грешки се случват и е възможно да са допуснати грешки при радиусите на завоите още преди десетилетия. Затова, когато изготвим нашия доклад, ще го предоставим на всички институции. Сгрешен радиус обаче допускам, че няма. По-скоро става дума за напречните и надлъжните наклони, които отговарят за отводняването. Тези пътища са проектирани по стари норми. Най-вероятно проектната скорост на пътя е 80 км/ч. Това означава, че максималната скорост на пътя е 110, 120 км/ч.“, обясни още Диана Русинова.  

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK

 

Най-четени
Най-нови