В Италия Сенатът окончателно одобри реформата на Кодекса за движение по пътищата.

Освен дебатът за по-рестриктивните правила за употребяващите наркотици преди шофиране, вниманието е насочено и към новата наредба, свързана с електрическите тротинетки.

Регламент, който рискува да доведе до затваряне на фирми за отдаване на тротинетки под наем, които са много популярни в големите италиански градове

Защо разпоредбите срещат съпротива и как ще се разреши спорът?

Министърът на транспорта Матео Салвини заяви миналата седмица - "Край на дивите тротинетки".  С новите разпоредби затягането на мерките изисква всяка електрическа тротинетка да бъде застрахована и да има регистрационен номер, предвиждат се строги глоби за "дивите" шофьори и неправомерното паркиране.

На фона на нарастващия брой пътнотранспортни произшествия, на водачите ще бъде забранено да се движат по пешеходни улици, велоалеи и извънградски пътища.

Шофьорът също трябва винаги да носи каска, дори ако е възрастен, а точно това правило атакуват рентоператорите. Те заявиха пред италианските медии, че е немислимо да се осигури каска за всяка тротинетка, тъй като не е възможно да се монтират по никакъв безопасен начин.

От компаниите за отдаване на електронни тротинетки под наем твърдят, че правилата са твърде наказателни и казват, че техните превозни средства вече са оборудвани с ограничители на скоростта.

 Подчертаха, че вече плащат застраховка и се позоваха на решение на Европейския съд, според което електромобилите с максимална скорост от 20 км/ч са освободени от застраховка.

Те добавиха, че тротинетките са оборудвани с технология, като мощни спирачки и мигачи, които помагат за ограничаване на навиците, причиняващи сериозни инциденти.

Компаниите предупредиха за последиците върху хиляди работни места и перспективата да се наложи да затворят офисите си в Италия.

Електронните тротинетки се превърнаха в елегантен, евтин и екологичен вид градски транспорт, който набра популярност по време на пандемията. Но с нарастването на разпространението им в Италия нарасна и броят на произшествията.

Статистиката е пълна със случаи като този на американската туристка, която хвърли своята тротинетка по известните Испански стълби в Рим и причини щети на стойност хиляди евро през 2022 г.

По данни на националната статистическа агенция Istat през 2023 г. броят на ранените при пътни произшествия с участието на скутери е нараснал до близо 3500 души, а смъртните случаи са 21 - в сравнение с близо 3000 ранени и 16 смъртни случая през 2022 г.

А общественото мнение в Италия е раздвоено - от една страна са тези, които ги смятат за заплаха, а от друга на тези, които ги оценяват заради удобството им.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK