Това, което се случва през последните два месеца и половина, е пандемия от тежки пътнотранспортни произшествия. От началото на май има 125 загинали по пътищата, което е с 40 души повече спрямо същия период от миналата година.

Това заяви в студиото на „Тази събота и неделя“ експертът Богдан Милчев, директор на Института за пътна безопасност и бивш директор на КАТ-София.

„АМ „Тракия“ е една изключително опасна магистрала и това се дължи, освен че е стара и още на проектно ниво има доста допуснати грешки, но и на това, че България продължава да бъде единствената страна в ЕС, в която максимално разрешената скорост по магистралите е 140 км/ч. По нашите магистрали масово се кара със 180 км/ч и въпреки това пътната полиция не контролира движението“, добави той.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Според Милчев друг сериозен проблем на АМ „Тракия“ е поддръжката ѝ.  

Анализ на Института за пътна безопасност показва, че политическата нестабилност също е един от факторите, защото „държавните експерти абдикират да работят в политическа нестабилност, те се снишават и изчакват да се преориентират“.

Експертът коментира и тежката катастрофа с непълнолетни край Сатовча. Автомобилът е шофиран от 17-годишно момиче с шофьорска книжка издадена в САЩ.

„Законът казва две неща: първо, в него е посочено на каква възраст каква категория автомобил можеш да управляваш. В случая такъв автомобил може да се управлява след 18-годишна възраст. Следващото нещо, което е посочено е, че български граждани могат да управляват с чуждестранно свидетелство, извън ЕС, до три месеца от влизането в страната“, обясни Милчев.

Той допълни, че в тази ситуация водачът няма 18 г. и не може да управлява автомобил от тази категория.