Резултатите от работата на тол системата дават основание за оптимизъм. Това заяви в „Лице в лице“ проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“. Системата за отчитане на преминаването на тежкотоварни превозни средства по Републиканската пътна мрежа започна работа в началото на март. 

По думите му целта е била по 1 млн. лв. да се събират на ден от тол-такси. Отчитайки по-слабото пътуване през изминалите месеци заради пандемията, в хазната са влезнали около 9 млн. лв. на месец. 

„Автобусният бранш понесе много сериозни загуби заради невъзможността на пътници да пътуват. Първите три месеца, в които ние събирахме средно по 9 млн. лв. показаха, че системата е работоспособна и при една рестартираща се икономика – във втората половина на този месец ние ще започнем нов диалог с нашите партньори от транспортния бранш, за да можем да анализираме резултатите“, допълни Асенов. 

Той обясни, че приходната част на тол системата има три основни параметъра – пътната мрежа, тарифата и взаимодействието на отделните тарифни числа. „Ние имаме три елемента, които в дискусия с нашите партньори ще ни покажат какви да бъдат бъдещите ни стъпки в развитието на тол системата“, каза още представителят на АПИ.

Проф. Асенов уточни, че по време на извънредното положение са били в непрекъснат диалог с превозвачите. За това говори и фактът, че 56 хил. превозни средства вече са оборудвани с бордови устройства за електронно таксуване. Той добави, че единичните пътувания за този период са били приблизително 950 хил. 

Представителят на АПИ беше категоричен, че няма отново да се стигне до протести от транспортния бранш.