Днес има два протеста. Единият е в защита на  родилката, която твърди, че е получила шамари и обиди по време на раждането си в „Майчин дом“.

Другият протест е в защита на д-р Ирена Шикова, която лично е сезирала „Медицински надзор“ за извършване на обективна проверка по случая и се е оттеглила от практика до приключване на проверката.

„Обичайно, когато има оплакване, още дори в лечебното заведение, пациентите се обръщат към нашата асоциация. В случая ние и досега нямаме жалба от тази пациентка“, каза в „Лице в лице“ Пламен Таушанов, председател на Българската асоциация за закрила на пациентите.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Не съм запознат пациентката да е сезирала компетентни органи. Към днешна дата може би е входирала в лечебното заведение за проверка. Това се случва 10 дни по-късно“, посочи Таушанов.

„Тук има доста необичайни неща. Обикновено пациентът се жали още непосредствено при лечението, преди изписване или след, но не след 10 и повече дни. Не е обичайно някакъв колега да представлява жената пред медиите. Не е обичайно и да няма обръщане към такава организация като нас, която може да ѝ окаже помощ“, обясни Пламен Таушанов.

По думите му в случая при липсата на медицинска грешка, където има вина, причинно-следствена връзка, увреждане на жената – този казус касае по-скоро етични проблеми.

„Основният проблем у нас е, че няма т.нар. протоколи на поведение – при конкретните диагнози какво непосредствено трябва да извърши лекарят по диагностиката и лечението. Има препоръки, които не се спазват. Този въпрос трябва много ясно да бъде разписан, защото каса и сигурността на пациента, и тази на лекаря“, смята Таушанов.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK