В България проблеми със строителството има, но те са свързани с предварителните проучвания и заданията, по които работят фирмите и да се търси „мафия” в сектора отблъсква младите специалисти от него. Това коментира изпълнителният директор на Камарата на строителите в България инж. Мирослав Мазнев ден, след като няколко фирми изкараха стотици единици тежка техника в София в знак на протест срещу политическото говорене.

„Нарекоха ни „Мафия” – „Строителната мафия”, а тази строителна мафия е в България от 20 г. една и съща, тя работи с всички. Ние, ако сме престъпници, всички ли през тези 20 години са част от мафията?”, запита Мазнев.

„Ние имаме страхотни гаранции, които даваме за един дълъг период, това са европейски норми. В България има една магистрала, която е завършена само с една година гаранционен срок – АМ „Люлин”. Да питаме – мафия ли е било, какво е било?”, коментира строителят.

Той посочи, че цените у нас са в пъти по-ниски от тези в близки до България държави и така просто не е възможно да се постигнат спряганите медийно отчисления към възложителите в размер на 40-50%. „Липсва професионална аналитичност върху нещата. (…) Не се вижда балтонът как ни стои, а че копчето е зашито накриво”, заяви Мазнев.

По думите му проблеми често има в заданията и това е причината, например, за сегашното състояние на АМ „Тракия”. Той намекна и че експертизите на пътя край Своге, от който падна автобус и загинаха 20 души, също вероятно ще покаже, че трасето няма вина за инцидента.

Според него България е уникален случай в бившия социалистически лагер, защото строителният сектор е останал в ръцете на местните фирми, а не на чужди. В същото време, той отбеляза, че фирмите не са в най-добра кондиция след два големи спада – около кризата през 2009 г. и при намаляването на инфраструктурните проекти след 2015 г.