България наподобява на случилото се във водещите европейски икономики по време на кризата. Може би април месец е дъното – 30% спад в износа, 20% в индустрията, 20% в потреблението и нетно около 90 хил. души безработни. През май се наблюдава откъсване, като е важно да знаем докъде ще стигнем.

Това заяви Лъчезар Богданов от Института за пазарна икономика.

За „Лице в лице“ той обясни, че има ниша за всички компании, които могат да отговорят на новото търсене на потребителите. По думите му българският бизнес успява да се „намести“ в някои от коловозите на големите пазари.

Снимка: btvnovinite.bg

„Едно от най-важните неща е да се позиционираме като ключов доставчик на определени компоненти, части, машини… Кризата, разбира се, удари и част от тези компании. Ключово е да се разбере доколко българските фирми ще се окажат надежден партньор“, обясни той.

Според Бойко Таков от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия има редица проекти по оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“, в които има ресурс български фирми да бъдат заведени на чужди пазари, за да им се намерят партньори.

Снимка: btvnovinite.bg

„Навсякъде бихме могли да бъдем полезни. Изследвания сочат, че български компании са позиционирани в целия свят. (…) Искрено се надявам все повече да се насърчава предприемачеството и да се раждат нови фирми, които да търсят реализацията“, коментира той.

Таков изтъкна, че държавата помага на засегнатите от кризата сектори и обясни, че механизмите са много. Според него понякога има технологично време, което трябва да мине, но беше категоричен, че ще има ресурс за всички граждани, подали заявки за помощ.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement