„Ние сме си купили възможно най-скъпото оборудване. Купили сме си последен модел лаптоп от най-добрата фирма в света и го използваме, за да играем „Тетрис“ и да редим пасианси. Освен чистото монетизиране тол системата има още страшно много технически възможности“.

Това каза в „Лице в лице“ политическият анализатор Георги Харизанов. 

По думите му тол системата разполага с над 400 камери, които могат да засичат моментна скорост.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Тол системата има над 100 кантара, сложени на тайни точки в пътната настилка, които могат да мерят теглото на камионите, автобусите и микробусите и да установяват кога има претоварване. Рамките на тол системата имат метео станции, които могат да измерват в реално време температурите и на въздуха, и на асфалта и когато има риск за пътната настилка тези отсечки да бъдат затваряни. Тол системата има инструментариум да следи и упражнява вътрешен контрол върху републиканската пътна мрежа. Има я информацията, тя постъпва, но не се използва за санкциониране и взимане на мерки“, каза Георги Харизанов.

Според него възможностите на тол системата не се използват и от това се възползват нарушителите.

„Заради мистериозно огъване на държавните органи, които трябва да приведат тези кантари в експлоатация, това не се случва вече пета година. Всичко е монтирано и е там, но Българският институт по метрология не ги стандартизира и лицензира вече четвърта или пета година. Мотивът е в желанието на определени хора да няма контрол върху таблото. Възползват се некоректните“, допълни Харизанов.

По думите му тол системата може да показва шофьори без гражданска отговорност, без технически преглед или с неплатени глоби. За целта обаче тя трябва да бъде синхронизирана със застрахователния гаранционен фонд, както и със системата на МВР.

„Тол системата е третата по големина приходна агенция, която е забита като дирекция в АПИ и няма почти никакви правомощия. Тя трябва да бъде извадена и обособена като звено. Мястото ѝ е или в Министерството на финансите, или като агенция на прякото разпореждане на Министерския съвет, защото очакваме от нея милиарди приходи. Второто нещо са промени в Закона за движението по пътищата“, каза още Георги Харизанов.