Мюзикълът „Оркестър без име” с 2 представления – в София и в Пловдив, мачът между „Милан” и „Левски”, посветен на 75-годишнината на легендарния Георги Аспарухов – Гунди, концертът на един от най-великите тенори – Хосе Карерас, в София, първото гостуване у нас на една от най-големите руски звезди – Григорий Лепс – това са само част от провалените или отложени събития, очаквани с нетърпение от хиляди фенове у нас.
Общото между всички тях е, че са организирани от една и съща промоутърска компания, която вместо да се извини и да върне парите за билети на зрителите, ги разиграва от месеци с оправдания и обещания, че скоро ще се издължи. От седмици недоволните зрители обсаждат офиса на организаторите от „Моко Сълюшънс”. Някои са получили парите си за билети, но други не са имали този късмет.
Всеки от чакащите е платил между 100 и 500 лева, за да отиде на концерт.
Представителят на „Моко Сълюшънс” Димитър Дамянов твърди, че вече е върнал билети за 200 000 лв. „За съжаление, имахме няколко неуспешни проекта, имахме голяма инвестиция в проект, на който разчитахме много – „Оркестър без име”. Възвръщаемостта беше нулева и не се справихме”. Отговорността за изплащане на сумите и за четирите събития е при нас. Опитваме се да го правим в срокове. За съжаление, не се справяме към момента, но правим всичко възможно всеки един ден и сме сигурни, че ще успеем да ги погасим”, посочи той.
Срокът обаче отново е удължен – от средата на декември до средата на януари. А в офиса на „Моко Сълюшънс” всеки ден избухват скандали.
Компанията „Моко Сълюшънс” дължи сериозни суми на „Музикаутор”, НДК и зала „Арена Армеец”.
От „Арена Армеец” обясниха, че са дали „Моко Сълюшънс” и Димитър Дамянов на съд заради дългове. От НДК са сезирали прокуратурата, тъй като им е било предоставено фалшиво платежно от банката за преведени суми.
„Музикаутор” са сигнализирали за схемите ГДБОП.
Проверка в Търговския регистър сочи, че Дамянов има множество фирми, а брандът „Моко Сълюшънс” е в ликвидация от 2015 г. От „Музикаутор” пък сигнализират, че фирмите му сключват формални договори с тях. Така брандът се превръща във фантом, зад който стои едно и също лице – Димитър Дамянов. По техни данни компаниите му са генерирали близо 4,5 млн. лева предполагаеми приходи от 2014 г. до 2017 г.
Големите световни звезди, които е трябвало да гостуват, не са получили хонорарите си, показва проверката на bTV. От екипа на Хосе Карерас признават, че са разочаровани. Не е платено и на руската звезда Григорий Лепс, а екипът е ощетен с хиляди долари от проваления концерт в София.
Подведен е бил и екипът на легендата на балканската музика Горан Брегович, чиито концерти в Античния театър в Пловдив са спасени от провал от друг организатор.
Потърпевшите обмислят да сезират прокуратурата, която да провери дали в случая става дума за фалит или за измамна схема.
Ако не получат парите си, потърпевшите ще трябва да подават жалби в съда, обясниха от Комисията за защита на потребителите. На промоутъра са съставени няколко акта. Очаква се още той да бъде глобен за нелоялна търговска практика. „Ивентим”, които са продавали билетите за злополучните концерти, също са внесли съдебни искове и предлагат на недоволните да присъединят жалбите си към тяхната, за да не плащат на адвокат.
През годините промоутърът е организирал десетки концерти, затова никой не се е усъмнил, че събитията му за 2018 г. ще се провалят. Този провал нямаше да е чак толкова скандален, ако парите за зрителски билети бяха върнати, каквато е обичайната практика в бранша. Случаят обаче не е единствен, а имиджът на страната ни буквално е сринат, при това в очите на големи световни звезди.
Истинският проблем е, че у нас няма регистър на коректните и некоректните в бранша. Няма застраховка срещу банкрутирали промоутъри, нито закон за електронната продажба на концертни билети. Така няма нито контрол, нито сериозна гаранция, че ако планираните събития не се състоят, някой ще понесе отговорност.