Тя е считана за най-успешната жена продуцент в историята на киното. Ан Хърд е продуцент на холивудски класики като "Терминатор" и "Армагедон". Тя беше в София, за да представи един свой филм, засягащ всеки един българин. "Ефектът Ютюб" бие камбаната за дълбоките промени в западните общества, за мащаба на пропагандата, силата на алгоритмите и мощта на платформата за видео споделяне. Мощ, която заплашва дори съществуването на демокрацията.
„Мисля, че първото важно нещо е да сме наясно какво се случва. Да сме наясно, че когато открием нещо в ютюб, това не е естествено откритие, а то е модулирано, за да бъде открито от теб“, казва Хърд.
70% от всички гледани видеа по света са предложени и излъчени на потребителите от платформата. Дори един зрител на телевизия с дистанционно в ръка всъщност избира повече.
„Това, което откриваш, открива теб. Важно е когато открием информация онлайн, без значение дали е от "Гугъл", "Ютюб", или "Тикток", "Фейсбук", да си даваме сметка дали е надеждна или е пропаганда или дезинформация. "Ютюб" продава на своите рекламодатели времето, което потребителят прекарва в платформата, общият брой хора, които използват платформата, това определя колко рекламодателите плащат. Те имат стимул да държат хората в "Ютюб" колкото се може повече. А това, което те са открили, е че това, което държи хората повече в платформата не е нещо, което ги прави щастливи, нещо, което е забавно, а е нещо, което ги кара да се ядосват. Да са ядосани. Гневът повишава нивата на норадреналин и епинефрин, чийто резултат е хипервъзбуда и стрес, които са програмирани в човешките същества и също така допамин. Допаминът е като опиум, той е пристрастяващ. Това те държи в платформата“, казва още Хърд.
Добавя, че този, който разпространява дезинформация знае, че това не е истина.
„Заблудата е, когато човек разпространява това, вярвайки, че е истина. Има източник на пропагандата и след това тя се разпространява естествено от хора, които вярват , че е истина. Видният пример с ваксините. Ние развихме страх от ваксините, защото има толкова силни гласове, които се разпространиха с "Ютюб", "Тикток" и "Фейсбук". Това е голяма промяна в поведението. В САЩ броят на хората, които се ваксинират спадна. Дори не само на хората. Спадна и ваксинацията на котки, кучета.Те спряха да ваксинират и домашните си любимци. И резултатите вече са видими в общественото здраве“, обобщава Хърд.
Повече вижте във видеото.