След повече от 30 години работа в най-големите филмови студиа в света Антони Христов решава да се завърне в България, за да помага на младите хора да успеят и да останат у нас.
През 1988 г. започва работа като аниматор в "Уолт Дисни", после кариерата му преминава през големите анимационни студиа на "Юнивърсал", "Уорнърброс" , "Туенти сенчъри фокс". На 18 години е художествен директор на „Пиксар” . Той е сред създателите на едни от най-успешните анимационни филми като „Уол-и”, „Търсенето на Немо”, „Колите”, "Феноменалните 2”.
За бягството си от България Антони споделя, че наистина е имало доза хулиганство, понеже е било забранено, а той обича именно забранените неща.
Като на кино пътят на Антони Христов започва преди 38 години, месец преди да завърши Художествената академия, бяга през границата с Югославия.
Пътят му преминава през затвор, бежански център в Белград, заветната свободна австрийска граница и приключва с еднопосочен билет за Калифорния.
Когато си на тези години – 18-19, това е красиво, спомня си Антони.
Това беше желание да се изпиташ, не отиваш на война, за мене беше да видя дали мога да се преборя със страха, добави още той.
Изборът му да се занимава с анимация е бил прост – дали да е тя, или престъпният живот.
"Избягах преди да се дипломирам, но само това можех. Работех известно време в ресторант. И когато станах на 24-5 - си казах, че трябва да направя нещо с мозъка си малко повече", спомня си той.
Антони разказа и за основната идея на филма "Уол-и":
„Често ме питат дали „Уол-и” е филм за опазване на околната среда, но това са глупости – това е филм за един самотен човек, който иска това, което всички искаме, любов и щастие. Той не е за околната среда, просто се разказва на този фон за стремежите и качествата на всеки от нас", обясни успелият българин.
Всички филми са му любими, не може да каже кой точно, за героите си също остана без ясен отговор.
„Защото все едно да кажеш кое дете ти е любимо. Няма такова нещо, те просто всички са различни”, сподели още Антони Христов.
Той обясни, че е взел от големите корпорации само най-доброто:
Опитвам се в работата си да взимам всичко хубаво от корпоративната среда, а там не всичко е такова, има много негативни аспекти, много неща, които не искам да изживявам на ново или да ги внедрявам, където и да отида. А положителните неща са именно начинът, по който се организират хората, как работят, добави Антони.
Според него у нас има много креативни хора, но тази креативност трябва да се канализира в нещо полезно, трябва да има някаква структура.
Завръща се у нас да създаде "Арт академи" за дигитални и модерни изкуства, като идеята на създателите й е не просто да се подготвят дизайнери на видеоигри, специалисти по визуални ефекти, кинематография и изграждане на бранд, а да осъществяват връзката между бизнеса и студентите.
Искаме да сме връзката с преподаватели от големи компании, като се правят проекти и след това те да си изберат кого да взимат за свои стажанти, например, обяснява Христов.
Той бе категоричен, че талантът е на първо място, защото всичко останало може да се научи. Сподели, че сега му е интересно да се занимава именно с образование и затова се е фокусирал изцяло в тази дейност.