Sportingwin (Спортингуин) е международен оператор за онлайн залози, който от 2021 г. навлиза и на българския пазар. Компанията е привлечена от бързия ръст на пазара за онлайн хазарт у нас през последните години. Брандът е разпознаваем след българските любители на спортни залози, като част от "Спортингбет Груп", която оперираше преди регулацията на сектора през 2014 g.

В отговор на многократни запитвания от страна на потребители инвестиционнинят директор Марк Чакраварти предостави информация откога новият уебсайт ще функционира.

"Нашата компания е входирала заявление за лиценз за онлайн залози още в началото на годината, като ежедневно получаваме стотици запитвания кога ще стартираме. След като апликацията премина успешно през основните проверки на НАП, това което към момента чакаме, е процедура по интеграцията при отдел „Електронен Одит“. За наше съжаление отделът бави процедурата с повече от половин година след изтичане на законовия 30-дневен срок. От наша страна ние сме изпълнили изискванията, но тъй като чрез прилагането на административни хватки процеса може да се бави и занапред, "Спортингуин" все още не можем да се ангажира с конкретен срок за своите клиенти", обясни Чакраварти.

- Защо се получава това забавяне от страна на НАП?

Ние бързо отхвърлихме като причина липсата на административен капацитет в "Електронен Одит", тъй като в много кратък срок в началото на годината този отдел е издал лицензи за онлайн залози и онлайн казино на три български фирми. В същото време нашата компания, която е с юридическа и техническа експертиза в получаването на лицензи в редица други членки на ЕС, ни бавят извън регламентираните срокове. Тъй като не получаваме конкретни обяснения от какво е продиктувано забавянето, още веднъж ще споменем, че не може и да се ангажираме със срокове пред нашите клиенти. В крайна сметка това забавяне най-вече ощетява българския потребител на онлайн залози, който не получава конкурентен продукт от международен стандарт.

- Все пак как виждате развитието на "Спортингуин" у нас и как могат българските клиенти да получат този по-конкурентен продукт, за който говорите?

Към момента очакваме съдействие от изпълнителния директор на агенцията за по-бързото завършване на процедурата, той е запознат със забавянето в отдел "Електронен Одит". Нашият опит показва, че за достигането на максимално конкурентен продукт на един пазар най-важно е регулаторът, в случая НАП, да получи по-голямо обществено доверие, което от своя страна ще допринесе за появата и на други големи чуждестранни компании на пазара.