През изминалата седмица се проведе седмото издание на Рекламна академия. Инициативата е проект на Нов български университет, Българска асоциация на рекламодателите и Българска асоциация на комуникационните агенции и има за цел чрез практически казуси, лекции и дискусии да стимулира раждането и развитието на нови таланти в областта на рекламата.
Регистрираните участници тази година са рекорден брой - 440. От тях 254 участваха в практическата част. В сезона се включиха 7 лектори, 5 водещи на уоркшоповете „Бриф“, „Инсайт“ и „Дизайн“ и 26 ментори от 23 компании – водещи комуникационни агенции и рекламодатели.
Студентските екипи имаха присъствие на студенти от различни специалности на НБУ: Реклама, Рекламен мениджмънт и визуален брандинг, Графичен дизайн, Маркетинг, ПР и други.
Участниците в практическата част бяха разделени в 20 групи и разработваха комуникационна кампания за пускане на пазара на нов продукт или услуга в съществуваща категория, по предварително зададен казус. Във всеки екип имаше по двама ментори – представител на агенция и на компания-рекламодател. Студентите сами избраха по какъв казус да работят: храни, напитки, ритейл, финансови услуги, автомобили, телекомуникации, фармация.
Големият победител на Рекламна академия 2020 е отбор 19. Кампанията на отбора е за пускане на пазара на нова TV платформа. Творческата идея се базира на сюжета на известни филми и се развива в телевизия, външна реклама и социални медии. Прозрението на екипа, изведен от проучването на потенциалната таргет аудитория, е, че хората искат да гледат филмите, където и когато поискат и поне в малкото си свободно време те да определят правилата.
В много от секторите резултатите бяха почти изравнени. Това беше и причината журито на Рекламна академия да връчи 7 специални награди, както и 3 индивидуални.