За да бъде усетена динамиката на промените в ритейл сектора, неговият пулс трябва да се измерва ежедневно. С това се занимава Андрю Бъсби - автор, лектор и анализатор, класиран сред 20-те най-популярни и влиятелни личности в индустрията в престижни световни класации.

Той пристига в България за конференцията The Future of Retail на вестник "Капитал" заедно с партньорката си Жана Бъсби - психолог с интереси в когнитивно-поведенческата наука, потребителското поведение и клиентското преживяване. Двамата са на българска сцена за първи път и ще говорят за диктуваната от психологията на потребителите революция в ритейла и разделянето на хайп и реалност в глобалните тенденции, които променят сектора. 

Форумът ще се проведе на 5 ноември в Sofia Event Center и ще срещне експерти, търговски вериги, производители, дистрибутори и представители на свързаните с ритейла индустрии от България и света. За своето 14-годишно съществуване той се утвърди като най-голямата платформа, която подкрепя екосистемата на индустрията в страната. 

Андрю Бъсби е сътрудник на Forbes и футурист на IBM, главен редактор на списание Retail Technology и член на консултативния съвет на Retail Week. Постоянно търсен като автор и често цитиран от медиите във Великобритания. Има над 20-годишна кариера в ритейла, като е заемал ръководни позиции в Kingfisher и Superdrug, Arcadia, Debenhams, John Lewis и Argos. Заедно с Жана Бъсби основават Retail Reflections – компания за консултиране и анализи. През 2019 г. Анрю Бъсби публикува новата си книга "Harry was right all along" (предлага се и в Amazon), която е високо оценена от ритейл индустрията и ще бъде представена лично от автора по време на събитието.

Той отхвърля напълно идеята за апокалипсис в традиционния модел в ритейла и смята, че единственият разрушител на съществуващите модели е потребителят. Ето защо начинът, по който мисли, чувства и пазарува той трябва да е в основата на всички по-нататъшни усилия за развитие на брандовете. Вижте още какво каза той месец преди конференцията на вестник „Капитал“, а още за предизвикателствата, тенденциите и новите технологии, които ще дефинират сектора в следващите пет години, чуйте  на форума The Future of Retail.

Андрю Бъсби: Ерата на индивидуализацията, в която търговците ще се ангажират с всеки от нас поотделно, не е далеч

Кои са най-големите промени, които се случиха в ритейла през последните 5 години? 
Преодоляването на предизвикателства в сектора продължаваше да бъде релевантно. Приложимостта и релевантността в момента са единственият най-силен фактор за всеки бранд в ритейла. Срещу това, разбира се, стои новият потребител, който е далеч по-взискателен и очакващ от всякога. Посредствеността вече не е приемлива.

Кои са големите трудности в тази постоянна промяна?
Резултат от нея е далеч по-ниското ниво на лоялност към марките, което означава, че е много по-трудно вниманието ни да бъде привлечено и задържано. Ние "кацаме" върху марката за момент, след това се приземяваме на друга, после на друга и т.н. Аз наричам това "пеперуден консумеризъм".

Също така традиционните техники на директния маркетинг имат много ограничено въздействие. Социалните медии се справят много по-ефективно и сега предизвикателството за ритейлърите е да спечелят правото да бъдат част от разговора с потребителите, без да ги отчуждават.

Коя ще бъде следващата стъпка в революцията на ритейла, когато говорим за технологии? 
Изкуственият интелект (AI) ще бъде интегриран във всички виртуални аспекти от веригата на доставки до изходната й точка. Той е дори в новата четка за зъби Oral B, която твърди, че ни учи как да мием зъбите си, а после и как да го правим по-ефективно. AI ще постигне ниво на хиперперсонализация, за което днес можем само да мечтаем. Ерата на индивидуализацията, в която търговците ще се ангажират с всеки от нас поотделно, не е далеч.

Конференцията The Future of Retail  ще се проведе на 5 ноември в Sofia Event Center. Повече информация за лекторите и програмата можете да видите на уебсайта на събитието и във фейсбук.