Kaufland предлага пилотно на българския пазар първите текстилни изделия за дома, изработени по революционен метод с 0% вода. Иновацията е дело на българската семейна компания „Аглика“ и представлява багрене на постелъчно бельо и хавлиени изделия по технологията Watersave, без използването на нито литър вода. Методът е потвърден като технология във фабриката на „Аглика“ в гр. Твърдица в края на 2019 г.

„След тригодишни усилия и постоянство днес имаме удоволствието да представим първите успешно произведени „сухо багрени“ текстилни продукти за дома, създадени по технологията Watersave и от изцяло български суровини. За нас тази линия е много специална и се надяваме да се оцени от потребителите. Затова подкрепата на доверен партньор като Kaufland и в смело начинание като това за нас е ключова“, коментира Елица Петкова, търговски директор в „Аглика“.

Гаранция за качеството на успешно багрените без вода текстилни изделия на „Аглика“ гарантира водещата швейцарска компания „Текстил колор“. Специалистите и технолозите от „Аглика“ и „Текстил колор“ разработват заедно иновативно багрило, което се нанася без вода и въздейства върху специално подготвена конструкция, или сплитка, на тъканта. Тя се отличава със структура, която усвоява по различен начин багрилата, и е специално създадена за „сухия“ метод на производство.

Какво на практика означава това за околната среда: представете си, че за багренето на само 160 кг. текстил се използва 50 л. вода на кг. плат, т.е. 8000 л. вода се спестяват при багренето на 300 бр. кърпи за баня. По този начин с всяка покупка потребителите ще допринасят за опазването на водния ресурс на страната.

„Като компания, която разработва собствен текстил, разбираме отлично отговорността да иновираш и да създаваш с мисъл за природата и обществото. Това, което „Аглика“ постигнаха с новите си продукти, е нещо наистина революционно и за нас е гордост, че като техен дългогодишен партньор, можем днес да предложим този текстил на пазара за първи път”, споделя Георги Стоилов, директор „Нехранителни стоки“ в Kaufland България.

Клиентите на търговската верига могат да открият различни продукти на производителя, изработени по технологията Watersave, сред които спални комплекти, хавлиени кърпи и калъфки в различни цветове и на отлични цени.

 

За Kaufland България

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с

екип от над 6 000 служители. През 2019 г. компанията разполага с 60

хипермаркета в 34 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лв.

Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

 

За „Аглика“

„Аглика“ е семейна компания с традиции в  производството на домашен текстил повече от 50 години. На повече от 48 000 м2 производствени бази в сърцето на България – Твърдица и Велико Търново са разположени технологични линии за производство на хавлиени изделия: кърпи и халати; постелъчно бельо, одеяла и възглавници. Всяко изделие се произвежда от суровината до готовия продукт, под т. нар.  затворен цикъл. В четирите фабрики работят 450 служители, сред които текстилни инженери, технолози и специалисти, на които се разчита за имплементирането на иновации в многообразния асортимент. Такава е и Watersave технологията, която беше потвърдена края на 2019-а, но поради настъпилата пандемия, „Аглика“, отложи, и  фокусира усилия в разработката и създаването на  защитен костюм от най-висока категория.

„Аглика“ произвежда с мисъл за природата, използвайки енергоспестяващи процеси, рециклирани суровини и най-вече иновативни технологии, които щадят околната среда и родния воден ресурс.