Каймата и мляното месо от собствените марки на Kaufland България - „Брей“ и на „Шеф Месар“ отговарят на 150 критерия за качество. Това гарантира полученият днес международен сертификат за качество TÜV AUSTRIA. Официалното връчване на отличието протече в рамките на първата публична дискусия, посветена изцяло на качеството на храната „Да поговорим за качествената храна“, организирана от ритейлъра. С поредния сертификат за качество компанията продължава да се утвърждава като единствената хранителна верига, която гарантира качеството на продукцията си чрез реномирани международни одити.
Само за последната половин година Kaufland България защити успешно няколко ключови сертификата за качество, сред които е гаранцията за работата на витрината с обслужване в хипермаркета в столичния квартал „Банишора“, която се превърна и в първата в света TÜV сертифицирана магазинна витрина. В края на 2022 г. компанията сертифицира част от ключовите дейности, извършвани в Логистичния център на веригата, които обезпечават избора и съхранението на храни от основни стокови групи. Междувременно пет от пакетираните месни продукти от собствената българска марка на ритейлъра - „Брей!“ също преминаха успешно детайлен одит и получиха сертификат за качество TÜV Nord.
„Като лидер на пазара, през чийто магазини седмично преминават над 1 млн. клиенти, ние осъзнаваме нашата отговорност за това да гарантираме качеството на храната, която предлагаме. Сертификацията на ключови продукти и процеси е доказан начин да гарантираме на клиентите си качеството, което обещаваме. Особено горди сме с поредния сертификат за качество, който защитихме и поради факта, че двата продукта са от собствените ни български марки „Брей!“ и „Шеф Месар“. Ще продължим да се сертифицираме, защото това е начинът, по който можем да гарантираме на нашите клиенти качеството, което предлагаме“, подчерта Иван Чернев, изпълнителен директор на Kaufland България по време на първата публична дискусия на тема „Качеството на храната“, посветена на каймата и мляното месо като най-предпочитани от българските потребители месни продукти.
„Сертификатите на ТÜV удостоверяват, че процесите и продуктите, които носят нашия печат, отговарят на най-високите международни стандарти за качество и безопасност на храните. Одитирането и издаването на сертификат TÜV е дълъг, сложен и много прецизен процес, който не е еднократен акт, а продължава във времето. След първоначалния одит, ние провеждаме последващи непланирани проверки, за да сме сигурни, че добрите практики се прилагат ежедневно. Категорично мога да заявя, че Kaufland България е единственият ритейлър, който доказва чрез фокусирана сертификация качеството на работата и продуктите си", подчерта Димитър Краев, представител на TÜV AUSTRIA за България.
Какви са хранителните навици на българина?
Месните продукти присъстват традиционно на трапезата на българина, като тенденцията за консумацията им нараства в последните 10 години. Това подчерта в участието си на публичната дискусия „Качеството на храната“ проф. д-р Веселка Дулева, началник на отдел „Храни и хранене” в НЦОЗА и национален консултант по хранене и диететика към Министерството на здравеопазването. Тя представи данни от изследване, свързано с потреблението на месо и месни продукти, които разкриват още, че близо 45% от подрастващите до 9-годишна възраст консумират месо между 2 и 4 пъти седмично. При възрастното население бройка е с средно с 10% по-ниска, като във възрастовия диапазон 19-59-годишни се наблюдава леко намаление спрямо 2014 г, подчерта още тя.
Как да разпознаем качественото месо?
Качественото месо има чиста, нелепнеща повърхност без слуз, на която се образува суха коричка при подсушаване. При разрез то не трябва да навлажнява прилепената филтърна хартия. Така проф. д-р Костадин Василев от Университета по хранителни технологии в Пловдив обобщи най-важните характеристики, по които всеки потребител да разпознава качественото месо. Той разкри още, че цветът на месото варира при различните видове, но месният сок винаги трябва да е прозрачен. „Консистенцията на прясното месо е плътна, еластична, като образувалата се при натиск с пръст вдлъбнатина се запълва бързо, за разлика от размразеното месо. При сваряване месото дава прозрачен, ароматичен бульон, като мазнината се събира по повърхността на големи капки“, изтъкна още професорът.
„Да поговорим за качеството на храната“ с Kaufland България
С първото издание от серията публични дискусии „Да поговорим за качеството на храната“ Kaufland България стартира обществен разговор за компонентите на качествената храна, включително за търсенето на клиентите, очакванията и нагласите им. В различните предстоящи формати от серията, участници ще бъдат широк кръг от доказани експерти по хранене и диететика, български производители и доставчици на качествена храна.
За Kaufland България
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,7 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 500 служители. През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,9 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.