За българския спорт една от най естествените алтернативи на държавното финансиране са именно фирмите, обвързани по някакъв начин със спорта като естество на работа. Голяма част от развлекателния бизнес спонсорира клубове и федерации. Букмейкърската компания Efbet е с едни от най-известните и успешни кампании. Брандът финансира близо дузина футболни клубове в двете ни професионални футболни лиги. С други думи – 20-25% от професионалните тимове в най-популярната игра у нас.

Всъщност, към този момент създаденият преди близо три десетилетия бранд има над 350 спонсорства. Някои от въпросните са и в индивидуални спортове като кану-каяк, където Мирослав Кирчев е финансиран. В родният футболен клубен спорт марката се ползва с голямо доверие и цели пет тима от елита на България получават финансиране. Това са шампионът и хегемон в последното десетилетие Лудогорец, амбициозният тим на ЦСКА 1948, завърналият се Спартак Варна, традиционно коравият Берое и друг новак – Хебър Пазарджик. Тези пет отбора са съпътствани от още няколко във Втора лига, където въпреки че финансирането и нуждите на отборите са в пъти по-малко, то отново не липсват препятствията, дори чисто логистичните такива като път, пособия, условия и прочие фундаментални неща, от които всеки футболен тим се нуждае.

Освен въпросните, от компанията спонсорират солиден брой клубове във волейбола, баскетбола, дори минифутбола и женския футбол. Важна забележка е, че на доста аматьорски клубове (от Трета лига и окръжните групи) се помага с чиста логистика. Пособия, тренировъчни материали или спортна екипировка са наболял проблем за аматьорския масов спорт, който не е в благополучно състояние, но ръстът му не може да се отрече, особено в последното десетилетие.

За жалост, доста спортни федерации у нас също страдат от липса на финансиране. Оказването на парична подкрепа към Българската федерация по бокс, Българската федерация по баскетбол и Българската федерация по волейбол е от години.

Извън пределите на страната, компанията има още няколко спортни партньорства с финансов характер. Тя е спонсор на три чуждестранни тима от съседните на България държави Румъния и Сърбия. В западната ни съседка операторът финансира Раднички Ниш и Вождовац, а при северните ни комшии на УТА Арад, който . В Румъния тридесетгодишната марка функционира вече над четири години и това е първият тим от местния шампионат, който влиза под шапката на фирмата.

"Внимание: Участието в хазартни игри не е само забавление и крие риск от развиване на хазартна зависимост! Повече информация относно отговорния хазарт и превенцията от рискове е налична на nra.bg"

*Платен материал