Предизвикателството пред младите иноватори е да разработят икономични и енергийно ефективни автомобили, които да изминат максимално разстояние с минимално количество гориво или енергия.
Инициативата тази година се провежда под патронажа на Министерство на образованието и Министерството на околната среда и водите. Страната ни ще е представена от 4 отбора – студентите от Технически университет в София, Технически университет – Варна, Русенския Университет „Ангел Кънчев”, както и учениците от Професионалната гимназия по селско и горско стопанство в гр. Чепеларе.
Студентите от Техническия университет във Варна са най-големите иноватори. Изобретили са първият български автомобил, задвижван от компресиран природен газ.
Колегите им от Русенския университет представиха автомобила, с който са участвали миналата година, защото новият все още не е завършен. Той ще бъде наполовина по-лек в сравнение със стария и ще се задвижва от електрическа батерия.
Ветераните в състезанието – студентите от Техническия университет в София също представиха своя автомобил. Тази година те залагат на водородна енергийна клетка, по-добро окачване и електроника. Автомобилът им е с подобрен дизайн и е „градски тип”.
Освен студенти в състезанието се включват и ученици от 9 и 11 клас от Професионалната гимназия по селско и горско стопанство в гр.Чепеларе. Електроавтомобилът им е с гуми с ниско съпротивление, а учениците, които стоят зад проекта са създали и собствено уебприложение за управление.
Представители на Министерство на образованието и Министерство на околната среда и водите поздравиха участниците и им пожелаха успех.
Според Камелия Стойкова, изпълнителен директор на компанията – организатор на събитието Шел, 2015 година е знаменателна, защото за първи път страната ни е представена от 4 отбора.
„Вярвам, че на финалите отборите от България ще представят страната ни като достоен конкуретн в конструирането на автомобили за бъдещето.”, заяви тя.
За представянето на прототипите бяха дошли и посланиците на Обединено Кралство Великобритания и Кралство Нидерландия.
„Това, че състезанието се провежда в Ротердам е много голямо предизвикателство за отборите, защото пистата всъщност е улицата и се изискват специални умения и от пилотите за управлението на автомобила, освен техническите параметри.”, каза н.пр. Том ван Оорсхот – посланик на Кралство Нидерландия.
Отборите ни ще се състезават с още 230 отбора от 30 страни в Европа и Африка. Финалът е от 21 до 24 май в Ротердам.