Онлайн присъствието е ключов елемент за успеха на всеки модерен бизнес. Уебсайтът вече не е просто допълнение, а задължителен инструмент, който хората очакват още при първия си контакт с компанията – на етап проучване.
Най-често, когато потенциален клиент или партньор иска да разбере повече за даден бизнес – (по-често в B2B сегмента) – той търси официалния уебсайт. Там се запознава с основната дейност на компанията, реализираните проекти, настоящите партньорства, както и с начините за връзка.
На практика, уебсайтът играе ролята на дигитална визитка и първото впечатление за всеки нов клиент. Също така има ролята и на валидация пред вашия бъдещ партньор.
Разгледай онлайн нашите промоционални брошури
В интернет има начин да се провери от колко време съществува вашето домейн име (уеб адрес) и това придава допълнителна валидация. Именно затова е от изключителна важност бизнесът да представи своята работа по професионален и привлекателен начин чрез инвестиция в изработка на сайт или онлайн магазин.
През 2025 г. наличието на работещ уебсайт не е единственото условие за успех
„В моята практика често срещам собственици на стартиращи бизнеси, които
вярват, че след като сайтът е готов, аудиторията веднага ще ги намери и продажбите на продуктите или услугите им ще започнат автоматично. Реалността обаче е различна.“ – споделя Андрей Ефтимов, собственик на дигитална агенция eWeb.bg”
Основният проблем е липсата на аудитория – хора, които да имат нужда от продукта или услугата, които бизнесът предлага. Дори да сте най-добрите в своята дейност, ако не покажете работата си, никой няма да разбере за нея и съответно няма да се ангажира с вашия бизнес.
Ето защо следващата стъпка след създаването на добре функциониращ уебсайт е да имате поддръжка на сайта и да го популяризирате. Това може да се постигне чрез различни форми на реклама – както онлайн, така и офлайн.
Ако бизнесът вече разполага с установена аудитория и не е нов, най-разумният подход е да популяризирате сайта с минимални разходи, използвайки съществуващите си клиенти. Например, включете информация за уебсайта във всички офлайн рекламни материали – визитки, брошури, плакати – за да насочите клиентите към онлайн пространството. Там те ще могат да намерят актуална информация за вашите услуги, дейности или продукти.
Други възможни варианти биват стартирането на рекламни кампании в Meta (Facebook и Instagram) и/или SEO оптимизация за вашия сайт.
В зависимост от бизнеса, може да се приложат различни методи за реклама с различни цели. Например, да се организира рекламна кампания с цел brand awareness, където резултатите не са преки продажби на продукта и/или услугата на компанията, но спомагат непряко и дългосрочно за развитието на бизнеса.
Кои ще бъдат новите тенденции през 2025?
През 2025 г. дигиталният маркетинг ще продължи да се трансформира с още по-голямо влияние на технологиите, особено на изкуствения интелект и социалните платформи като TikTok.
В последните години AI инструментите като ChatGPT промениха значително работата на маркетолозите и специалистите в онлайн сектора. Те улесняват автоматизацията на различни микропроцеси – анализ на данни, създаване на съдържание и оптимизация.
Но е важно да се отбележи, че AI не може да замести напълно креативността и стратегическото мислене на специалистите, а по-скоро да бъде помощен инструмент за спестяване на време и усилия и елиминиране на ръчната еднотипна работа.
Една от големите промени на пазара е и навлизането на TikTok в бизнеса. Тази платформа, първоначално асоциирана предимно с по-младата аудитория, вече се утвърди като мощен инструмент за редица водещи брандове в България. Компаниите започнаха да използват кратките видеа, които TikTok предлага, за да увеличат своята разпознаваемост.
Благодарение на алгоритъма, който персонализира съдържанието спрямо интересите на потребителите, бизнеси от различни сектори – от бързооборотни стоки до адвокатски услуги – откриват начини да привлекат внимание към своите продукти и услуги.
Друга иновация, която се наблюдава последно време са чат ботовете в различни сайтове за онлайн пазаруване, различни сайтове за услуги, та дори и в сайтове на мобилни оператори и банки. Към момента няма официална статистика дали тези ботове по-скоро помагат или вредят на репутацията на бизнеса, но специалисти смятат, че ако те работят добре и са добре обучени, могат да помогнат на не малък брой хора, задаващи стандартни и чести въпроси за бизнеса.
Разбира се, има и други ключови иновации в дигиталния маркетинг, но именно влиянието на изкуствения интелект под формата на AI чат роботи и новите социални платформи като TikTok изглеждат най-значими към настоящия момент.
А какво още може да се случи в тази сфера през 2025 г. – предстои да разберем.
*Платен материал
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK