Намалено е потреблението на всякакви продукти, което удари под кръста производители, доставчици и търговци. Повечето предприятия са отчели и повече разходи за електричество и отопление. Не е за подценяване и фактът, че заради студовете много хора се разболяха и съответно така се е понижила производствената сила, а пък работодателите са се бръкнали допълнително, за да покрият първите дни на болничните.
Загубите на търговците ще се компенсират, когато стане по-топло и хората отново започнат да пазаруват активно. По-сериозен проблем имат предприятията в индустрията, които ще плащат неустойки, заради забавени и изпуснати срокове.
Макар и малко, има и отличници - на печалба са топлоцентралите и отоплителните компании, както и фармацевтичният сектор, който отчита най-добрите си продажби именно през най-студените дни.
Този проблем засяга цяла Европа. Водещи международни анализатори отчитат, че облагодетелстваните от минусовите температури не са никак малко - така на Стария континет за последните 2 седмици продажбите на супи са скочили с 20%, търсенето на зимни дрехи и ботуши е нарастнало 2 пъти, а монтьорите имат 4 пъти повече работа, заради по-честите катастрофи и ремонти на автомобили.