Какво се получава от общите усилия на 22 космически гласа и едно бездънно гърло. Резултатът видяха 1500 щастливци в зала „България“ на 6 юни.

Изпълненията на „Мистерията на българските гласове“ и Лиса Джерард разбиват представите за нормалност и граници в музиката, доказвайки за пореден път, че изкуството може да бъде едновременно масово като вкус и високо като стойност.

Световноизвестният български хор с диригент Дора Христова и бившата вокалистка на „Дед кен денс“ (Dead Can Dance) представиха песни от албум, който ще излезе тази есен, но все още е без име. Музиката е на композитора Петър Дундаков („Тибетски сърца“), който е и музикален продуцент на проекта. Някои от парчетата са в съавторство с Лиса Джерард и пианистът Джулс Максуел (Ирландия).

За Лиса Джерард може да се кажат много неща и винаги това да е недостатъчно. Нейният контраалт е не по-малко неземен от гласовете на певиците в „Мистерията“. Емоциите идват една след друга при всеки изтръгнат от гърлото й тон, и неизбежно ни връщат към годините на Dead Can Dance (с The Host of Seraphim) и сцените от „Гладиатор“ (Now We Are Free).

Само котаго слушаш на живо Лиса и „Мистерията" заедно можеш да уловиш колко дълбока е връзката и удивителното слягане помежду им, и защо австралийката не крие, че българските певици са нейното най-голямо вдъхновение. 

Специалното участие бе за световния шампион по бийтбокс Скилър (SkilleR). Александър Деянов ненапразно е наричан Бързата уста на Изтока, но освен бързината, той притежава харизма и качества, които помагат на един голям артист не просто да бъде интересен, а да развива таланта си в различни жанрове.

Не бива да се пропуска и участието на германските перкусионисти Дейвид Кукерман и Себастиан Флаиг, на Петър Миланов (китара), Христина Белева (гъдулка), Тони Рикев (контрабас), Костадин Генчев (кавал), както и подкрепата на диригента Любомир Денев-син с част от Софийската филхармония.