Американските потребители скоро ще знаят колко калории има в избраното от тях ястие от менюто във веригите ресторанти, когато купуват готова храна в супермаркетите или пуканки в киносалоните, съобщиха световните агенции.
Управлението за контрол над хранителните продукти и лекарствата обяви отдавна подготвяните правила, изискващи веригите с 20 или повече заведения, продаващи предварително приготвена храна, да посочват калориите "ясно и на видно място" в менютата си, на табелите и дисплеите.
Разпоредбата важи също за магазини, пекарни, кафенета, пицарии, автомати за хранителни продукти, увеселителни паркове.
Идеята е, че хората могат да пренебрегнат двоен чийзбургер с бекон, ако знаят, че съдържа стотици калории, а ресторантите от своя страна ще се постараят да направят храната по-здравословна и да намалят калориите.
Разпоредбата засяга и напитките, включително и алкохола, ако са в менюто. При поискване трябва да се предоставя допълнителна информация за съдържанието на сол, мазнини, захар и други.
Срокът за вписването на калориите в менюто е до ноември 2015 г.