След феноменалния успех на кабелния канал за кучета DogTV в калифорнийския град Сан Диего, той ще получи национално разпространение в САЩ.

Платената медия предлага 8-часов телевизионен блок, подготвен специално за развлечението на четириногите зрители. Операторите заснемат обектите пълзешком, от много по-ниска гледна точка – така, както биха ги видели песовете.

В студиото цветовете получават съответни корекции, както и звукът, така че да са по-подходящи за възприятията на специфичната аудитория. Предаванията са озвучени със специално композирана за кучета музика. За щастие на тази таргет група, емисиите няма да бъдат прекъсвани от рекламни блокове.

DogTv в Сан Диего събра 1 млн. абонати, като предаванията се разпространяваха от два кабелни оператора. През следващите няколко месеца услугата ще може да бъде достъпна на цялата територия на САЩ.

Абонаментът струва 5 долара на месец, а сюжетите са подбрани специално за най-добрия приятел на човека. Снимани са от ниско пълзящи охлюви или кучета, които игриво се гонят в парка.

Новите технологии ще позволят на домашните любимци да гледат много по-качествен образ. При старите аналогови телевизори кучетата виждаха насечени кадрите. Сега с камерите с висока дефиниция и съответните LCD и плазмени екрани, те ще възприемат много по-реалистично предлаганите програми.

Прочистени са всички звуци с много високи честоти, които силно дразнят чувствителното им ухо. Няма изстрели, гръмотевици или бомбени експлозии, които паникьосват много животинките. Кучетата могат да виждат синьо и жълто, но не и зеления цвят. При пост продукцията филмите се пренастройват цветово според тези изисквания.

Много от програмите са познавателни и показват на кучетата уличното движение, малки дечица или други животни от парка. За релаксиране на четириногите зрители се излъчват заспали техни събратя или успокояващи природни пейзажи.

От екрана звучат и специално композирани кучешки приспивни песнички. Много стопани си признаха, че към телевизорите в домакинствата неусетно са се присъединили и котките, които също започвали да си падат по кабелната програма.

"Бъдещето на нашия канал е повече от оптимистично, счита неговият изпълнителен директор Гилад Нойман. Статистиките сочат, че в САЩ 46 милиона домакинства имат кучета, а 97% от американските домове са оборудвани с телевизори. На тях не им остава нищо друго, освен да се включат към нас!".