Годината може да се окаже отново скучна и предвидима откъм продажби, но очакваните премиери в следващите месеци са повече от интересни. В компкатния сегмент изборът често се решава от размера на багажника в литри. И все пак, съществува пазарна ниша за модификации с дух и имидж на победители.

VW Golf GTI – мечта за бащи и техните тийнейджъри

Golf беше избран за „Автомобил на годината“ от квалифицираното жури авотмобилни журналисти, при това с категорична преднина. Съвсем закономерно семейството на седмото поколение Golf ще бъде допълнено през тази година с модификациите GTI и GTD.
GTI седмо поколение ще се предлага в две модификации – стандартна и спортна. В стандартната двулитровият турбобензинов мотор е с мощност от 220 конски сили и въртящ момент от 350Nm. Те са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди и максимални 245 км/ч. В спортната модификация, която ще струва допълнителни 2000 евро, купувачът получава 10 конски сили повече (т.е. 230), 0,1 секунди по-бързо ускорение и максимални 250 км/ч. Бонусът обаче е механичният шпердиференциал с електронно управление. Благодарение на него задвижваният с предно предаване Golf GTI получава по-добро сцепление и контролируемост. За последното се грижи и новият сервоусилвател на воланана с прогресивен ефект. Ефектът от новата система е, че колата е по-директна и по-лесна за управление с по-малко движения на волана.
Съвсем в традицията си Golf GTI ще се предлага със спортни седалки с класическа карирана тапицерия. Ако поръчате автомобила с ръчни скорости, то топката на лоста е стилизирано топче за голф. Ще познаете GTI на пътя и по характерния червен кант на радиаторната решетка. Golf GTI ще се продава за около 28500 евро.

VW Golf GTD - Дизелова ракета

 

Golf GTD ще прилича на GTI на външен вид, с изключение на спирачните си апарати, които ще са сиви, а не червени снимка: Volkswagen

GTI е много добър Golf, но има европейски пазари, където дизеловите модификации се радват на истинската подкрепа на феновете. Затова с двете предишни поколения на GTI Volkswagen започнаха да предлагат и дизелов „спортист“ - модификацията GTD. Този път CommonRail-моторът е с мощност от 184 конски сили и въртящ момент от 380 Nm. Ускорението е 7,5 секунди до 100 км/ч, а маскималните 230 км/ч би следвало да са достатъчни в 80% от човешкия живот. Истинската сензация е, че ако решите да карате внимателно и спокойно тази ракета, средният разход е... 4,2 литра на 100 км! На външен вид ще познаете GTD по сивите спирачни апарати – за разлика от GTI, който е с червени. Golf GTD ще се продава от лятото за около 29000 евро.

Mercedes A45 AMG – най-мощният бейби-Benz

 

снимка: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz целенасочено препозиционират новата А-класа като динамичен, секси и градски модел, далече от универсалността, праткичността и еднообемната скука на предшественика му. Като корона на тези усилия е влизащият в продажби A45 AMG, който е уникален модел по няколко причини. Като начало, това е първият малък Mercedes, който тюнинг поделението на компанията разработва. На второ място, с този модел се следва практиката на AMG за „One man, one engine“. Това е стратегия за гарантиране на качеството, която досега е прилагана само при 8- и 12-цилиндровите мотори на Mercedes. Сега тази програма се разширява и към новия двулитров четирицилиндров агрегат.
А той е уникален. Текущо, това е най-мощният четирицилиндров агрегат, който се произвежда. С обща мощност от 360 конски сили и литрова мощност от 180 конски сили този мотор е продукт на висшето моторостроително дело. Twinscroll-турбината захранва с кислород процеса по превръщането на изгорелите газове в тяга – при въртящ момент от 450 Nm за този автомобил няма невъзможни неща. Ускорението до 100 км/ч става за 4,6 секунди, като за по-голяма динамика способства и седемстепенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител. A45 AMG е със задвижване на четирите колела, като електронният диференциал превхърля до 50% от въртящия момент към задните колела в случай на необходимост.
Модерните мотори впечатляват и с ефективност. Този двигател вече отговаря на изискванията на следващия регулаторен стандарт, Euro 6, а средният разход е официални 6,9 литра/100 км. Продажбите на Mercedes-Benz A45 AMG започват официално от март, като можете да го имате срещу поне 50 хиляди евро.