Както сигурно вече сте разбрали, Facebook обяви 30 март за дата, на която новия Timeline дизайн ще стане задължителен за фен страниците в социалната мрежа.

Засега нещата са само на доброволни начала, но ние вече тествахме промените и смеем да твърдим, че "новият" Facebook идва с изразени предимстава и недостатъци. Вижте сами за какво става дума...

Cover Page
Основният елемент в новия Timeline дизайн на фен страници включва хоризонтален банер с размер 851x315 пиксела, който може да използвате, за да привлечете вниманието на потребителите върху своите продукти и да експериментирате с дизайн и оферти. Публикуваната информация в Cover Page обаче не може да включва цени и информация за намаления на продукти, информация за контакти, както и призиви за действия, свързани с активностите във Facebook от рода на like и share. Facebook категорично забранява, информация в Cover Page да бъде подвеждаща, заблужаваща или да нарушава интересите на трети страни.

Профилна снимка
Профилната снимка е с размери 180x180 пиксела и представлява символът, който се появява в потока с новини, в рекламите и спонсорирани истории на фен страницата, затова тук е препоръчително да се използва корпоративно лого или символ на компанията.

Име
Под името на страницата вече се появява актуална статистика и за нейните феновете и активност. И още нещо – ако до момента, за да смените името на фен страницата си беше невъзможно или изключително трудна задача, когато броят на феновете й надвиши 100 души, то сега за да изискате това трябва да отидете в Админ панела, да изберете "Help Center", а оттам и "Request a name change for your page".

"За нас"
Използвайте секцията, за да публикувате информация за основния предмет на дейност на компанията. Активен линк към сайта на компанията ви не само не би навредил, а би увеличил и трафика към него.

Приложения
Facebook позволява поддръжката до дванадесет приложения, които вече не се визуализират като линкове под профилния аватар, а като снимки. Функцията "Landing Page" вече не е активна и ако досега админите на фен страниците имаха възможност да я задават като приоритетна за потребителите, нехаресали все още дадена страница и те я посещаваха преди да прочетат съдържанието на стената, то това е вече в миналото.

Фенове и приятели
Промените по административния панел показват по много по-интуитивен начин последните фенове на страницата, както и активността на останалите в рамките на фен страницата.

Пинчета
Facebook вече позволява "забождането" на публикация най-отгоре на стената на фен страницата, което е отличава като специална спрямо всички останали – има специална маркировка с червено знаме. Валидността на "забодената" статия е седем дни – отлично за представянето на водеща новина от последните дни или за седмична промоция на продукт.