Изследване показва, че младите хора в Швеция са големи потребители на интернет, но не изоставят традиционните медии като телевизия, радио и записването на музика.

Изследването на Оле Финдал от университета в Гьотеборг фокусирало вниманието върху медийните навици на шведите между 9 и 24 години.

Оказало се, че макар по-рядко да гледат телевизия, да слушат радио и да записват музика в сравнение с връстниците си преди 30 години, участниците ползват повече традиционните медии, отколкото интернет.

Децата на възраст между 9 и 14 години посвещават 75% от медийното си време на традиционните медии, докато 15-24-годишните им отделят около 60% от медийното си
време.

Финдал отбеляза, че промяната в ползването на медиите е сходна с онова, което е станало при появата на телевизията – хората ползват интернет като допълнение, а не като заместител на по-старите медии.

Все по-голямото потребление на интернет изглежда няма отрицателна взаимовръзка с ползването на традиционните медии – онези, които най-често са в уебмрежата, са и най-големи потребители на традиционни медии