Потребителите на Facebook имат 5 дни да гласуват в допитването на социалната мрежа, относно нововъведения в правата и задълженията на потребителите, както и в политиката на управление на личните данни и информация за юзърите.
От Facebook предлагат промени в съществуващата Декларация за права и задължения, както и в Политиката на използване на информация, споделяна в социалната мрежа.
Потребителите могат да гласуват за нововъведенията или да ги отхвърлят, гласувайки за съществуващите документи. Новите предложения на Facebook са:
-Занапред потребителите няма да могат да гласуват за евентуални промени в управлението на сайта. Вместо това, ще могат да изпращат впечатленията си и въпросите си до Ерин Игън – шефът на звеното за защита на личните данни към компанията. Освен това Facebook планира онлайн презентации, в които ще коментира различни допитвания и желания на потребителите.
-Facebook ще може да споделя информация за потребителите си със своите съдружници, включително Instagram
-Facebook ще разработи нови филтри, които да контролират получаването на нежелани лични съобщения в кутиите на потребителите
-Facebook ще промени "отношението” си към някои продукти
-Facebook ще уточни точно кой може да вижда постовете ви в Timeline
Всичко за новите правила е тук>>
Гласуването започна на 3 декември и ще продължи до 10 декември. Независим одитор ще провери резултатите от вота на потребителите, уверяват от компанията.
До момента над 160 000 потребители са гласували за запазване на досегашните правила във Facebook, а над 16 000 са одобрили нововъведенията. За да бъдат приети или отхвърлени промените, най-малко 30% от потребителите на социалната мрежа трябва да участват в допитването. Ако този процент не бъде достигнат, се счита, че резултатите от допитването са с "препоръчителен” характер и Facebook може да прави каквото прецени.
Всичко за вота, новите документи, както и старите, можете да намерите на специалния сайт>>
През последната седмица потребители от целия свят се изредиха да публикуват като статус "официално" съобщение до Facebook, с което уж забраняват на социалната мрежа да използва лични техни данни, снимки и каквато и да било информация. Това действие обаче е нищо повече от СПАМ и няма да ви спаси. Единственият начин да се противопоставите на която и да е действаща политика в социалната мрежа, е да я напуснете. Като всичко, което сте публикували досега в профила си, естествено, остава във Facebook.