Технологичният концерн IBM разработва специално софтуерно решение за телекомуникационната индустрия, което ще създаде пряка връзка между решенията за шопинг на хората и техните потребителски навици. Приложението е предназначено за мобилните оператори, които с негова помощ могат да агрегират данни за поведението на абонатите си с помощта на геолокационна информация. По този начин те могат да предложат по-гъвкаво и фокусирано решение от своя страна за търговците, които могат таргетирано да предложат своите актуални продукти и промоции.

Механизъм


Системата работи по следния начин: благодарение на геолокационния профил на потребителя мобилният оператор разполага с данни с каква честота и в кои часови пояси той се намира в мола например. От своя страна, търговците в мола искат да организират промоция на най-новите си продукти. Без да злоупотребява с личните данни на потребителите, мобилният оператор е в състояние да организира кампания, при която заявените търговски предложения да достигнат потребителя точно в деня и в часа, в който е известно, че той е в мола.

Моралният казус


За да разбере по-добре потребителските навици, софтуерът анализира и поведението на потребителите в социалните мрежи. По този начин може да се направи презумпция дали човек е заинтересован в покупката на техника, на дрехи или най-често на битови покупи.
Възможностите за персонализация са огромни и все пак винаги съществува потенциалният риск, че хората може би все пак не искат юридически лица да знаят в толкова детайли за потребителските им навици. Но това е морално-етичен въпрос, на който технологичното решение не търси отговор.