Социалната мрежа Facebook промени дизайна на главната си страница, което позволява различни тематични алтернативи, а рекламата ще заема повече място от преди – около 1/3 от страницата - и няма да може да бъде пренебрегвана.

Главният архитект на "фейслифтинга" на мрежата Крис Струар твърди, че промяната не е заради рекламата. Той, също така, отхвърли намеците, че по този начин се цели ползвателите на страницата да прекарват повече време онлайн в нея. По думите му идеята е да бъде сложен порядък, да бъде облекчено ползването на информация, страницата да бъде модернизирана. Форматът на сайта преминава от три на две колонки.

Увеличават се възможностите за избор от участниците в социалната мрежа да правят по-детайлен подбор на подреждането на темите и източниците на информация, които ги интересуват.

Логото на социалната мрежа вече няма да бъде изписвано с цялата дума, а ще бъде заменено само от буквата f.

Друга новост е автоматичното генериране на карта заедно с постването на съответния ви партньор във Фейсбук.

Но с какво по-конкретно още новият изглед на новинарския поток (news feed) ще бъде по-различен?

1. По-големи снимки.
2. Повече информация за приятелите, от които виждаме постинги (включително и локация)
3. Много повече визуално съдържание - видео, снимки, музика, апликации – всичко в отделни категории отдясно най-отгоре. Основните категории ще включват:

•All Friends feed с всички постове, всичко споделено от приятелите на потребителя
•Photos feed само със снимки от приятелите
•Music feed само с постовете за музиката, която приятелите са слушали
•Following feed само с постовете от харесаните фен страници

Категориите се въвеждат, според експертите, за да се задържат повече време потребителите, които така или иначе често преглеждат новинарския си поток и им омръзва, защото няма достатъчно нови елементи в него.

4. Линкове с по-голямо preview.
5. По-малко затормозяващи елементи (менюта, линии, скролове и други).

Всичко това ще окаже влияние върху начина, по който марките комуникират в социалната мрежа. Основният извод, който се налага, че трябва да се залага предимно на визуалното съдържание под всякаква форма – снимки, видеа, app-ове, както и по-интересно и ангажиращо съдържание.

Както всички промени, и тази ще се осъществява поетапно за всички потребители. Любопитните могат да се запишат ето тук, за да им го пуснат по-рано: www.facebook.com/about/newsfeed. На този линк може да се види и как ще изглежда новия поток.

Според последни данни социалната мрежа има 1,06 млрд. активни акаунта. Приходите на Facebook през последните три месеца на 2012 г. са спаднали с 21% в сравнение със същия период през 2011 г.