Потребителите на Туитър отбелязват днес неофициалния ден на мрежата за микроблогинг. По традиция Денят на Туитър (TwitterDay) се пада на 140 ден в годината в знак на 140-символното ограничение за съобщенията на сайта. По този повод сме ви подбрали някои интересни факта за Туитър.

Съоснователят на Туитър Джак Дорси в началото искал на нарече сървиса Туич (Twitch – дърпам на английски език), но го заменил с по-благозвучната дума Туитър. Кодовото название на проекта било съчетанието twttr, съзвучно с названието на фотохостинга Flickr и отговарящо на принципа за петзначните кратки кодове за SMS в САЩ.

Познатият логотип на Туитър – синя птичка – пък измислил съоснователят Биз Стоун, бивш графичен дизайнер. Генералният директор на Туитър Дик Костоло преди бил професионален комик.

Популярният инструмент за групиране на съобщения хештег # бил представен година след старта на Туитър и бил предложен от един от потребителите.

Първата в историята на сървиса награда Златен Туит (Golden Tweet Award) за съобщение, получило най-голям брой отзиви, получи през 2010 г. американският телевизионен водещ Стивън Колбърт. Неговият туит се отнасяше за екологичните проблеми, предизвикани от петролния разлив в Мексиканския залив.

Най-доброто време за получаване на максимален брой "крикове" по публикувано в Туитър съобщение е между 13 и 15 ч. нюйоркско време (20 – 22 ч. бълг. време).

Микроблогът на актьора Чарли Шийн е рекордьор по привличане на абонати – за по-малко от денонощие той е привлякъл един милион души, които го следят.

Три четвърти от съобщенията на Туитър се публикуват от около 5% от потребителите, а всеки пети собственик на акаунт никога не е публикувал съобщение – е установила анализаторската компания Sysomos.

Библиотеката на Конгреса на САЩ води архив на всички съобщения, публикувани от потребители на Туитър.