Традиционното автомобилно изложение в Женева отваря врати на 7 март за публиката. Близо 130 световни премиери очакват посетителите в панаирните палати край Женевското езеро. В следващите дни ще ви запознаем с най-важните и любопитни модели.
Мощност с тонове
Няколко тенденции се очертават в развитието на индустрията. Макар че европейските продажби са в депресия и това ни дава усещането за край на света, световните пазари се възстановяват – североамериканските продажби са във възход, а наскоро обявеният от списание "Forbes" списък с богати хора, които притежават лично състояние от над един милиард долара, е нараснал до 1426 човека. Затова в Женева ще забележим ключови премиери с висока мощност и потенциал за удоволствие от шофирането. Тук дебютира новият McLaren P1, новотo Lamborghini Veneno, новото Ferrari LaFerrari, новoто Porsche 911 GT3 (по случай юбилея на модела 911) и новият Chevrolet Corvette Stingray – при това едновременно като кабриолет и купе. Тук е и премиерата на новия Rolls Royce Wraith . 600 конски сили и повече мощност отново са политически коректни, особено след като междувременно технологиите се развиха дотам, че средният разход на гориво на суперавтомобилите вече е само колкото на микробус – все пак, преди тези стойности се движеха по-близо до камион.
Класата на автомобилите с около 300 коня също привлича вниманието. По-малки кубатури, за сметка на турбини и компресори дават в резултат нови ултраспортни модификации на познати малки и компактни лимузини. Неслучайно Volkswagen избират Женева за премиерата на новия GTI – като отговор на появяващия се в същия момент Audi S3 и вълнуващия Mercedes-Benz A45 AMG.
Еко все пак
Намаляването на вредните емисии от изгорели газове продължава да е ключова стратегическа тема за бъдещето на индустрията. Същевременно електрификацията като че ли е сложена в режим на изчакване. За сметка на това разнообразието от хибридни модели и модификации нараства. Toyota отдавна вече не е монополист на новини в тази посока (макар че новият Lexus IS да е многозначителна заявка за конкурент на 3-та серия на BMW), а концернът Volskwagen атакува едновременно по различни фронтове – Audi A3 E-Tron (първият немски plug-in хибрид; за съжаление в продажби едва от 2014) и VW XL1 (двуместен хибриден автомобил със среден разход от 0,9 литра/100км).
Джипове за всеки
Въпреки икономическата криза и въпреки спадащите продажби сделките в една определена категория автомобили продължават да нарастват необезопокоявани. Малките SUV-модели са напълно предопочитани от всички граждани и гражданки, които сякаш намират сигурност в по-високата им стойка на пътя и по-масивните им джанти – сигурност, която ежедневието вече отдавна не гарантира. След като BMW X1 показа на всички, че не е страшно, сега пазарът се разширява с появата на изцяло новия Peugeot 2008 (най-голямата надежда на французите за изход от кризата, в която са затънали), Opel Mokka (технически идентичен с Chevrolet Traxх, но също съществен за закъсалата марка на GM) или новото поколение Toyota RAV4. Renault също влизат в играта с техния Captur, което и на външен вид, и в технологичен смисъл е едно усилено Clio. Volkswagen разширяват понятието и представят Cross Up – малък градски автомобил с по-голяма проходимост, но най-вече спрямо бордюрите и дупките. Ford представят новия си Kuga, а Jeep ще покажат новия Cherokee – първото SUV на класическия производител, разработен под ръководството на FIAT.
Свежа глътка
Традиционно Женева е място и за представяне на най-новите кабриолети. Opel избраха този форум за официалната премиера на своето завръщане в бизнеса без покриви – модела Cascada. Volkswagen подгряват носталгията с новия Beetle Cabrio. BMW пък ще покажат втория фейслифт на своя роудстър Z4.
В областта на прототипите има две особено горещи премиери, които според мнозина се доближават много до серийните им версии. Това е прототипът на кабриолет на базата на супер спортната Toyota GT86, както и официалната европейска премиера на официалната бета-версия на електрическия BMW i3.