Американската информационна агенция Асошиейтед прес ще предлага в печатен вариант последните си новини в ресторантите.
Новините ще се поднасят на клиентите на хартия заедно със сметката. Идеята на проекта е посетителите да бъдат информирани за всичко важно, което се е случило, докато са обядвали или вечеряли. Новините ще постъпват на специален сървър в ресторантите на всеки две минути. Освен това се предвижда на листчетата, където се печатат новините, да има и място за реклами.
Ако проектът се окаже успешен, ще бъде създаден нов канал за разпространение на новини и реклами до милиони читатели и платформа, която досега не е използвана за подобни цели. От агенцията обръщат специално внимание на предимството на новия начин на поднасяне на информация.
На посетителите на ресторантите няма да се налага непрекъснато да обновяват новините и да се отвличат от храната или приятния разговор на масата. Всичко най-важно, което се е случило по време на обеда или вечерята, те ще научат, когато си получат сметката.
Първият ресторант, който ще участва в експеримента, ще е едно от най-старите заведения във Вашингтон Old Ebbitt Grill. Той е основан през 1856 г. и е едно от най-популярните места за срещи на столичните политици, журналисти и знаменитости. Old Ebbitt Grill заема пето място сред ресторантите в САЩ по годишни приходи.
Ако идеята се приеме добре, Асошиейтед прес планира да предоставя новините си и на други ресторанти. При това не само на английски, а и на други езици.
По-рано тази седмица Асошиейтед прес обяви стартирането на съвместен проект с производителя на електроника Самсунг. По време на изложението на потребителска електроника CES Самсунг публикува рекламните си обяви в официалния туитър на Асошиейтед
прес. Туитърът на информационната агенция се чете от повече от 1,5 милиона души.