Спомняте ли си iTunes? Или май го забравихте… Защото даунлоудът на дигитална музика може да не е мъртъв все още, но форматът бързо следва съдбата на компактдиска в своя упадък.
Новите числа от статистиките на Nielsen показват, че продажбите на албуми в САЩ са намалели с 9% през 2014 г. – с 106.5 млн. продадени копия в сравнение с 117.6 млн. копия през 2013 г. Включвайки цифрите и от продажбите на компактдискове, общо реализираните албуми дори са намалели с 11 на сто. Дигиталните продажби песни също са надолу с 11 процента – 1,1 милиарда продадени песни, което е спад в сравнение с 1,26 милиарда през 2013 г.
Но има и добра новина в сферата на музикалния бизнес – стриймингът на музика се е увеличил с 54 процента в сравнение с 2013 г., с над 164 млрд. стриймнати песни през годината.