Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг май не изключва добавянето на "dislike" бутон във Facebook "в скоро време". 30-годишният Зукърбърг каза, че по този начин се търси възможност потребителите да могат да "изразяват по-широка гама от емоции" в най-голямата социална мрежа.

Фейсбук генерира около 4,5 милиарда "like"-а на ден според официалните данни на сайта. Въпреки това, все още в него няма опцията да натиснеш бутон „dislike” ("не харесвам") за нещо. Зукърбърг каза, че компанията обмисля въвеждането му, но това не е нещо, с което те ще бързат.

"Мисля, че даването на сила на хората да изразят повече емоции ще бъде нещо голямо, но ние трябва да намерим правилният начин да го направим, така че то да служи за добро, а не за лошо", коментира Зукърбърг.

YouTube, например, има "не харесвам" бутон, който потребителят може да натисне, ако нещо в сайта за видеосподеляне не му хареса. Въпреки това, този механизъм може да доведе до психически тормоз и многобройни негативни коментари.

"Някои хора искат dislike бутон, защото те искат да кажат по този начин, че нещо не е добро. Това не е нещо, което ние мислим, че е добро за света ", добавя към коментара си главният изпълнителен директор на Фейсбук.