Изкуственият интелект на „Гугъл” победи професионален играч на Го, съобщиха от компанията.

Го е китайска игра. Играе се от двама души с пулове на табла, черни и бели, и целта е да запълниш повече от половината дъска със своя цвят. Можеш да вземеш пул на свой опонент ако го обградиш с твоя цвят от всички страни.

Колкото и проста да изглежда, тази игра има повече от 200 варианта за ход във всеки един момент.

Компютърната програма „АлфаГо”, създадена от „Гугъл”, успява да бие играчът Фан Хуей, който е трикратен европейски шампион по Го.

Програмата „АлфаГо” е конструирана така, че сама да се учи и да открива кой е най-подходящия ход. Според създателите й това е програмата, която най-много се доближава до човешки интелект. Допълнителен алгоритъм преценява и запомня слабите и силните ходове на противниковия играч, за да може да прецени своя следващ ход.

Според учени „АлфаГо” е успяла да победи много по-рано от предполаганото, защото програмата сама се учи на играта, без правилата да са програмирани предварително. По първоначални прогнози „АлфаГо” е трябвало да победи човек след 5 до 10 години постоянна игра.

Тази победа е огромен успех за създаването на изкуствен интелект и е сравнявана с победата на шахматната програма Deep Blue над световния шампион Гари Каспаров през 1997 година.