Стартираща компания от Колорадо иска да построи пътнически самолет, който лети по-бързо от „Конкорд”, но ще бъде много по-достъпен за пасажерите. Не кой да е, а Virgin Galactic подкрепят проекта, съобщава Си Ен Ен.
Компанията се казва Boom и нейният аероплан и ще лети 2.2 пъти по-бързо от скоростта на звука и почти 3 пъти по-бързо от масовите пътнически самолети. Така от Ню Йорк до Лондон ще се стига за по-малко от 4 часа, от Сан Франциско до Токио – за около 5 и от Ел Ей до Сидни – за 6.
И тук говорим за билети за по 5000 долара (т.е. не очаквайте скоро да го използват нискотарифни авиокомпании), но за водещите бизнесмени по света това остава супер оферта. За сравнение, всяко от 100-те места в „Конкорд” струваше по 20 000 долара.
И, все пак, какъв е планът на Boom и как ще избегнат всичките проблеми, които в крайна сметка приземиха знаменития му предшественик? На страната на младата компания са най-новите достижения на аеродинамиката, двигателите и... малко по-добър бизнес нюх.
За да се олекоти конструкцията, тя ще е от въглеродни нишки, а не от дуралуминий. Салонът ще е стандартна първа класа, без излишни глезотии. Освен това, ще бъде по-малък – много по-лесно се запълват 40 места, отколкото 100. Пасажерите ще са наредени в две колони с по една седалка, така всеки ще е с място до прозореца.
Впрочем, гледката ще си струва – на 18 200 метра височина получаваш убедително доказателство, че Земята не е плоска.
Цялата идея очевидно се е харесала на милиардера Ричард Брансън. Неговата авиокомпания Virgin има интерес да закупи 10 самолета за 2 млрд. долара. Неназован европейски превозвач иска 15.
Когато става въпрос за 5 млрд. долара, няма как да се очаква, че Boom са дилетанти. В екипа на бившия шеф в Amazon Блейк Шол влизат бивши кадри на NASA, „Боинг” и „Локхийд”, а като съветник е привлечен бившият астронавт Марк Кели.
Vigrin Galactic пък ще подпомогнат развойната дейност, производството, тестовете и оперативната поддръжка.
Кога ще полети самолетът на Boom? Рано е да се каже. Догодина във въздуха ще бъде изпитан мащабен макет. Все още даже и ръководството на компанията не може да се ангажира с прогнози какво ще се случи след това.