Технологичният гигант Apple преминава в настъпление в сектора на музикалния стрийминг, като представи нови предложения на годишната си конференция за разработчиците (WWDC) в Сан Франциско, съобщава БТА.


Първата стрийминг услуга на компанията ще бъде достъпна чрез приложението Apple Music, като първоначално ще бъде на разположение безплатно за три месеца от 30 юни и ще дава достъп до над 30 милиона песни. След първите три месеца Apple Music ще струва 9,99 долара месечно или 14,99 долара за семейства с до шест членове. Услугата ще бъде достъпна в над 100 страни при пускането си. През есента ще може да се ползва и с операционната система Android.


Компанията представи също така Apple Music Radio – "Beats 1", 24-часово стрийминг радио, което е под грижите на известни диджеи от Ню Йорк, Лос Анджелис и Лондон – Zane Lowe, Ebro Darden и Julie Adenuga. Радиото ще е посветено на музиката и музикалната култура.

 


Досега Apple предлагаше само абонаментния си модел за продажба на музика, която се сваля. Този модел я превърна в най-големия търговец на музика. Услугата iTunes продава музика за милиарди долари годишно. iTunes доминира с 63% пазара на дигитални музикални продажби, като Amazon е на второ място с 22%. Миналата година iTunes отчете спад от 13% на дигитален даунлоуд на музика.

 


Тенденцията обаче е ясна – потребителите се насочват към стрийминг услугите като Spotify, които позволяват да се слуша музика директно от интернет предимно безплатно, но в съчетание с реклами. Spotify обаче също има абонаментна услуга на стойност 9,99 долара месечно. 


Миналата година Apple придоби компанията, която предоставя услуга за стрийминг музика и произвежда слушалки Beats by Dre за три милиарда долара. Данни на компанията Audiam сочат, че абонатите на Beats Music са били само 303 000 в САЩ към декември. Пазарният лидер Spotify е имал 4,7 милиона абоната в САЩ.