Руският графити художник Паша P183 (истинско име Павел Александрович Пухов), известен като "руският Банкси", е починал на 29-годишна възраст в понеделник, на 1 април, съобщиха РИА "Новости" и Асошиейтед прес. Те се позоваха на писмо на продуцентската компания "Театралное дело", за която художникът създава декорите за рок мюзикъла TODD.
Обстоятелствата около смъртта няма да бъдат съобщавани. По предварителна, непотвърдена информация, разпространена в интернет, в нощта на 1 срещу 2 април, художникът се е обесил.
Според източник на в. "Московский комсомолец" от стрийт-арт екипът "310", един от най-известните в неформалните среди на уличното изкуство, той се е отровил.
За художника, който предпочита да не използва името си, а да подписва работите си с P183, се знае малко. Името му е Паша, а възрастта 29 години. Известно е още, че е имал висше образование, завършил е специалността "Комуникативен дизайн". Рисува графити през последните 15 години.
Анонимността не пречи Паша 183 да се прочуе не само в Русия, но и в чужбина. Неговите проекти са известни на изкуствоведите по света от декември 2011 година. След това за него пишат вестници като "Телеграф", "Фигаро", "Ню Йорк таймс", "Гардиън" и други, които го наричат "руският Банкси". В интервю обаче художникът твърди, че не е подражавал на Банкси. Черпил е вдъхновение от музиката на Егор Летов и Константин Кинчев.
Произведенията си Паша 183 създава в промишлени обекти, изоставени сгради, метрото, мостове, огради и дворове на училища. Работи предимно в Москва, но също в Санкт Петербург, Екатеринбург и Париж. Участва във фестивали в Русия, САЩ и Европа. През 2012 г. прави оформлението на рок мюзикъла TODD.
Паша 183 е създал десетки графити и улични инсталации. Много творби на "руският Банкси" са унищожени, други са изчезнали и са запазени само снимки. Сред най-известните му произведения са "Истина за истината" от 19 август 2011 г. Творбата е създадена по повод годишнината на пуча в една от станциите на метрото в Москва.
Друга известна инсталация "Очила" представлява гигантски рамки на очила, нарисувани на снега около стълб на уличен фенер. Сред оцелелите са бетонни плочи, изрисувани като шоколадчета "Альонка". С тази творба той показва комерсиализацията на изкуството.