На кинофестивала в Кан започна негласната надпревара на големите модни къщи, след като Никол Кидман гастролира с тоалет на "Диор", а звездната домакиня на феста Одри Тоту с рокля на Ицин Ин.

Никол Кидман, която тази година е член на журито, е безспорната икона на кинофестивала, с която всички ще трябва да се съобразяват. Поради тази причина всички знаменити модни дизайнери я искат облечена в техни тоалети. Но не трябва да забравяме Кери Мълиган, Леа Сейду и плеяда други екранни любимки.

При ливанеца Ели Сааб, един от ветераните на червените килими, самите актриси се тълпят, за да им услужи с елегантните тоалети. "Ние не търсим контакт със звездите", доверява пиарът на модната къща Емили Лежандър. "Самите актриси трябва да имат желание да се облекат в наши рокли."

Тя довери, че преди фестивала в Кан се правят безброй проби в Лос Анджелис, Лондон и Париж. Миналата година с тоалети на Ели Сааб гастролираха на "Кроазет" китайската звезда Фан Бинбин и фрацузойката Виржини Ледоайен.

Френският моден спец Ерве Льору, чиито кройки извайват женските тела като морски сирени, е бил търсен от модните консултанти на американските актриси. Но той със съжаление констатира, че няма директен контакт с екранните прими.

Звездната домакиня на кинофеста Одри Тоту се довери на младата дизайнерка Ицин Ин. За церемонията по откриването актрисата облече нейна рокля с хиляди плисета от органза и копринен муселин с цвят на мента. За изработката на тоалета били нужни 400 часа.

Много от дизайнерите пазят в тайна на кои актриси са предоставили творенията си, защото в последния момент знаменитостите могат да променят решението си и да облекат нещо друго.

"Преди две години Сара Джесика Паркър дойде в Кан с няколко елегантни модела в куфарите, но в последната минута се спря на наша рокля, която се оказа планетарен хит благодарение на нея", признава с гордост пиарът на Ели Сааб Емили Льожандър. В момента модната къща е взела колекция от 60 рокли, която е доставена в шоурума на фирмата в луксозния хотел "Риц".

"Винаги внимаваме с роклите, които заемаме. Те не трябва да са в един стил и в едни и същи разцветки, за да не изпаднат актрисите в конфузно положение в последния момент", доверява Льожандър.

За големите модни къщи Кан е прекрасна витрина за реклама. За богатите клиентки винаги е по-лесно да се идентифицират със знаменитост, отколкото с анонимен манекен. Някои фирми в търсене на по-добър имидж предлагат на актрисите тлъсти хонорари, за да се появят в техни тоалети.

"Защо не", коментира Ерве Льору. "Все пак звездите влагат в тях своя имидж и в това не виждам нещо нередно. Въпреки, че аз самият никога не плащам за подобни услуги!"