Покрай протестите за равни права на чернокожите в САЩ и Европа не бива да забравяме, че жените зад камера остават малцинство в киното. За повече от 90 години, само 5 жени са били номинирани за наградата „Оскар“ за режисура и една единствена е получавала наградата.
Като продуценти бройката на жените, които са си тръгвали от церемонията по раздаването на наградите със статуетка, е по-голям – 11, но е съвсем незначителен на фона на мъжете. И докато в Северна Америка киното си остава „мъжки клуб“, на юг нещата са съвсем различни, а южноамериканското кино е доминирано от жени.
В статия по темата американското списание „Variety“ съобщи, че южноамериканското кино до голяма степен е доминирано от жени. В Мексико и други държави жените зад камера, най-вече като продуценти, са повече от 50%, а първенци в това отношение са в Боливия, където 85% от кинопродуцентите са жени.
С разрастването на Netflix и другите стрийминг платформи неамериканското кино може да достигне до повече хора, отколкото когато и да било преди. За да съществуват тези платформи, те трябва да могат да предложат на потребителите си разнообразно, уникално и качествено съдържание. По тази причина все по-често се финансират или се купуват европейски, южноамерикански или азиатски продукции, като индийския „Свещени игри“ и немския хит „Дарк“.
По този начин киното в Южна Америка дава много добър пример на създателите на филми по целия свят. Изглежда обаче ще мине доста време, преди Холивуд да го последва.
На сайта LadyZone.bg може да прочетете още по темата: