Мултимилионната киноиндустрия беше спряна изцяло само в рамките на няколко месеца. Прожекторите угаснаха, камерите бяха изключени. Огромните допълнителни разходи и специалните изискванията за работа поставиха на колене дори най-големите продукции, където загубите са за милиони долари.
Виктор Тричков и колегите му обаче, успяват да намерят начин да продължат и дори оптимизират работата си по създаването на някои от най-впечатляващите визуални ефекти, които виждаме в холивудските продукции.
"Начинът, по който работи системата е чрез софтуер за отдалечен достъп и единственото нещо, което пристига вкъщи е картината от монитора. Само до преди 5 години това нещо би било невъзможно, защото тези технологии се развиха доста последните няколко години." казва Виктор.
3D артистите, които създават самите ефекти, също вече са свикнали с новата технология на работа. Росица Костова, която е един от най-младите аниматори казва, че сега има повече време да се усъвършенства.
"Аз главно се фокусирам върху това да уча нови неща. Когато отново започнат снимките, ще мога да използвам всички тези знания, които трупам сега, за да направим нещо наистина добро." споделя тя.
А в момента визуалните ефекти са по-търсени от всякога. Изцяло компютърно-генерираните проекти не се влияят от пандемията, тъй като при тях не са нужни снимки на терен. Игралните филми пък започват да използват анимацията, за да намалят рисковите ситуации. Сценариите се преглеждат от синдикатите на актьорите и сцени с прекалена близост или повече от няколко човека се премахват.
Дали снимките на големите кинопродукции ще бъдат възобновени в началото на следващата година, остава да видим. Но Виктор и колегите му казват, че и този път, с помощта на технологиите, киното намира своя начин да достигне до зрителите.