Преди три години почина един от най-легендарните хора в издателския бизнес – милионерът Хю Хефнър. Мъжът, който почина на 91 години, ще остане в историята с идеята за най-продаваното мъжко списание на всички времена.

Част от това, което прави Хю Хефнър толкова интересен е, че целият му живот е обвит в мистерия. Трудно е да различим фактите от слуховете за нещата, които са се случвали в прочутото му имение.

За мнозина Хю Хефнър е олицетворение на най-гнусните черти на човечеството. Той е обвиняван в експлоатация на жени, в сексуален тормоз, в склоняване към проституция и в практикуване на всякакви сексуални извращения.

В същото време никой не може да отрече приноса му в развитието на американското общество. Защото освен гениален предприемач и първият плейбой на Америка, Хю Хефнър е и един от най-прогресивните хора на 20-и век.

Снимка: Getty Images

През 1952 г. Хю Хефнър работи като копирайтър в списание „Esquire“, на което е бил почитател от години. Когато обаче иска да му повишат заплатата с 5 долара и му отказват, напуска списанието, за да създаде свое собствено.

Хю Хефнър не разполага с много пари, затова се налага да ипотекира дома си, за да получи заем от банката за 600 долара. Идеята му е да създаде списание, подобно на „Esquire“, което да включва сериозни статии и литературни творби, но освен това и снимки на разсъблечени жени.

Снимка: Getty Images

Хефнър вади голям късмет, след като успява да се сдобие със снимка на Мерилин Монро, която никой преди това не е виждал. По това време Монро е най-големият холивудски секссимвол, но се е съгласила да позира гола няколко години по-рано, когато все още се е опитвала да пробие в Холивуд.

През декември 1953 г. излиза първият брой на списание „Плейбой“, което моментално се превръща в хит. Броят е продаден за часове и се налага допечатка.

През следващите години Хю Хефнър продължава да революционизира бизнеса си. Успехът на „Плейбой“ му позволява да отвори верига клубове и да създаде няколко телевизионни програми. Успява и винаги да намира начини да изпреварва конкуренцията, защото ако в началото на 50-те години списание с голи жени е изглеждало революционно, в следващите десетилетия (заради успеха на „Плейбой“) пазарът е затрупан с еротика и откровена порнография.

Снимка: Getty Images

Едно от най-простите и в същото време гениални решения на Хю Хефнър е плакатът в центъра на списанието. След като партньорите му идват с идеята да променят формата на списанието, за да могат да включват по-големи снимки, Хефнър отказва. Той обаче осъзнава, че малкият формат донякъде пропилява висококачествените изображения, затова решава всеки брой да има една голяма снимка, сгъната по средата. Това не само се превръща в една от запазените марки на „Плейбой“, но и започва да се копира от почти всички списания.

На сайта LadyZone.bg може да прочетете повече за приноса на Хю Хефнър в борбата за равноправие на чернокожите в САЩ: