Финландски математик създаде най-трудното судоку в света.
Арто Инкала създал Евереста в цифровите игри, за да подложи на изпитание най-острите умове в света и вероятно да накара останалите хора да си блъскат главата. Обикновено умствените задачи се оценяват по трудност въз основа на скала от едно до пет, като първите са най-лесните, а вторите са най-трудните.
Инкала смята, че неговият тест би могъл да получи оценка 11. Това, което прави судокуто толкова трудно, е необходимият брой умозаключения, за да се попълни едно-единствено число. Вместо възможност да откриете къде отива дадено число според вече попълнените кутийки, повечето ходове водят до две или повече кутийки, в които може да бъде поставено дадено число.
Макар само една от тях да е вярна, всички възможности трябва да бъдат обмислени за следващия ход, а понякога дори за хода след това. "Трудно е да се каже дали даден пъзел е най-трудният или не, защото смятам, че най-трудният все още не е открит", заяви Инкала.