Южнокорейският сериал Squid Game се превърна в най-гледаната продукция на „Нетфликс“ със 111 милиона зрители. На много места по света обаче деца организират игри по подобие на сюжета, в който има насилие. 

Историята в сериала накратко - затънали в дългове хора се състезават за огромна парична награда в поредица от детски игри. Наказанието за губещите е смърт.


Десислава Димова разбира за сериала от сина си Емил, който е в трети клас. Въпреки че той не се препоръчва за деца под 16 години, игрите, вдъхновени от сериала, са популярни сред подрастващите по целия свят.

„В истинския Squid Game умират, а в нашия вид трябва да се връщаме отначало“, сподели 9-годишният Емил 


Детският мозък трудно разграничава реалността от фантазията, казва психотерапевтът Мариана Цакова. Тя работи в Гърция, където наскоро полицията започна разследване на няколко групи във „Фейсбук“, в които се организират "игри на смъртта" по аналогия на сюжета в нашумелия сериал.

„В конкретния сериал се комбинира много успешно играта с насилието, парите и новите стойности. Детският мозък не може да го разпознае, за него това става нещо нормално“, обяснява Мариана Цакова.


Докато в България няма сигнали за пострадали деца, няколко училища в Белгия и Великобритания призоваха родителите да забранят на подрастващите да гледат сериала заради случаи на побой.

„Попитах какво се е случило и детето каза, че са играли последната битка от сериала. Който изгуби, бива удрян“, обясни директорът на училище Сабрина Саси.

Кафене в Москва пък организира за клиентите си игри, вдъхновени от сериала: „Работата ми е да наглеждам играчите - който изгуби, го наказваме. При нас наказанието с люта чушка."


До момента сериалът е донесъл приходи в размер на 900 милиона евро на „Нетфликс“. Номер едно е по гледаемост в 90 страни през последните 10 дни.