Професор от Хонконг е разработил образователна програма с роботи, които помогат на деца с аутизъм да подобрят своите социални умения, предаде „Ройтерс“.
Инициативата "Робот за поведенческа интервенция при аутизъм" е предназначена за подрастващи на възраст между 3 и 18 г. и има за цел да им помогне да разрешават проблеми, свързани с конфликти и тормоз.
От 2015 г. насам над 1200 деца са използвали помощта на роботите за своето развитие.
"Лицата с аутизъм имат ниска мотивация за взаимодействие с околните и свръхчувствителност към света около тях. Използваме роботи, за да ги научим на социални умения и да намалим тревожността им", обяснява Катрин Со, асоцииран професор по педагогическа психология.
Изобретенията ангажират децата с ролеви игри и вербално взаимодействие. Типичният клас включва два малки робота, които разиграват социални сценарии върху маса, помагайки на децата да видят разликата между подходящо и неприемливо поведение като гневни изблици или писъци.
Майка на 5-годишно момиченце с аутизъм разказва, че дъщеря ѝ участва в програмата от 7 месеца и социалните и комуникативни й умения са се подобрили значително.
"Тя вече има някаква степен на социален живот", казва Мюз Уонг.