Китайската марка Pop Mart, която произвежда популярните играчки Labubu, води мащабна война срещу фалшификатите, които се появяват на пазара. Говорим за копия на кукли, наречени Lafufu.
Китай, който от години е обвиняван в кражба на интелектуална собственост, защото фабриките му произвеждат фалшиви чанти Chanel и маратонки Nike, е силно притеснен от фалшификатите, пише The Washington Post.
Според медийни съобщения, само през последните седмици в няколко региона на страната са конфискувани почти 49 000 екземпляра Lafufu.
Миналия месец митническият контрол на моста Хонконг-Джухай-Макао беше буквално залят с найлонови торбички, съдържащи фалшиви кукли Lafufu. Те запълниха почти целия коридор по време на мащабна операция за изземване на фалшиви стоки. Междувременно в град Шънджън служители на реда активно патрулират пазарите в търсене на незаконни копия на популярни личности.
През април град Нингбо конфискува още 200 000 фалшиви продукта Lafufu, включително пластмасови печати, ключодържатели, торбички с цип, гумени постелки и строителни блокчета за игра. Въпреки това, потребителите на платформата Douyin (китайският еквивалент на TikTok) публикуват видеоклипове на торбички Labubu, продавани по улиците на китайски градове.
В отговор на нашествието на фалшификати, Pop Mart не намалява темпото: само миналата година компанията продаде фигурки на Лабубу на стойност над 418 милиона долара, а международните ѝ приходи са се увеличили с 375% в сравнение с предходната година.
Китайските власти активно подкрепят успеха на марката, а правителството е включило Лабубу в списъка с културните символи на съвременен Китай. Говорителката на Министерството на външните работи Мао Нинг заяви, че благодарение на „естетиката, дизайна и емоционалното въздействие“ на подобни продукти Китай се трансформира от страна „Произведено в Китай“ в страна на отличителни марки. Ето защо борбата срещу фалшификатите на Lafufu достигна нивото на защита не само на Pop Mart, но и на „меката сила“ на Китай.
Хе Гуоджун, професор по икономика в университета в Хонконг, отбеляза, че става въпрос за защита на системата за интелектуална собственост, която би трябвало да гарантира безопасността на бъдещи марки като Labubu.
Интересното е, че Pop Mart реши да действа нестандартно: компанията кандидатства за регистрация на търговската марка „Lafufu“, вероятно за да поеме контрол върху самото име, което се използва от фалшификаторите. В същото време държавните медии в страната стартираха информационна кампания, обясняваща как да се различи оригиналът от фалшификата.
Основният съвет е да се броят зъбите: истинският Labubu има девет малки, остри зъба, докато Lafufu често има по-малко. Феноменът Labubu са колекционерски арт играчки, създадени от тайванския художник Kasing Lung в сътрудничество с китайската марка Pop Mart. Тези малки фигурки с големи очи, бодлива козина, дълги уши и изразителни изражения на лицето мигновено станаха популярни сред колекционерите по целия свят. Те принадлежат към поредицата „Чудовищата“, където всеки герой има уникален характер, настроение и стил.
Labubu се пускат под формата на „сляпа кутия“ - купувачът не знае коя версия ще получи, което създава вълнение и желание за колекциониране на цялата серия. Често фигурките имат редки версии, които са трудни за намиране - това повишава стойността на играчките сред феновете.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK