Италианският автомобилен конструктор Лука Мацанти потвърди днес, че първият екземпляр на създадения от него спортен уникат Evantra Mazzanti е бил купен за 650 000 евро от източноевропейски бизнесмен.

Китайски мултимилиардер вече е дал капаро за втория
екземпляр, но крайната цена се пази в тайна.

Конструкторът е на 39 години и цялата му дейност се помещава в хале в индустриалната зона на Понтедера, град с малко над 28 000 жители близо до Пиза в областта Тоскана. Помагат му неговата съпруга Орнела Гиларди и още трима механици.

Лука Мацанти признава, че от дете е мечтаел сам да си направи кола, когато започва занаята в работилницата на баща си, където изчукват каросерии, но и стягат състезателни автомобили.

После Мацанти си намира съдружник и се захваща с реставрация на стари коли и създаване на прототипи. Заедно разработват в две години спортния прототип Аntas, на името на древно божество от остров Сардиния, който монтират върху шаси на Maserati. Това е единствен екземпляр, който двамата конструктори си делят по няколко месеца в годината.

Антас послужи за раждането и прохождането на марката, защото се появи по специализирани изложби и списания, каза Мацанти. През 2009 година съдружниците се разделят. Ражда се новата идея, пак с божествено име - Евантра, етруска богиня на безсмъртието. В разработката участват общо 20 души и през 2011 година се появяват първите снимки по специализирани сайтове.

Компания от Хонконг иска изключителните права за производство на миниатюрни модели, които продава по 200 евро единия. Компанията лидер в производството на настолни игри Ravensburger купува правата за включване на автомобила в игра на карти.

Княз Албер Втори лично представя в Монако първия екземпляр на Евантра Мацанти. Автомобилът има максимална скорост 350 км/час и развива от 0 до 100 км/час за 3,2 секунди. Двигателят е на Corvette, но италианският конструктор е повишил неговата мощност от 500 на 700 конски сили.

Веднага се явява първият купувач от Източна Европа, а след него и посредник за дистрибуция в Китай. Очакванията на производителя са да предизвика интерес в Близкия изток.

Максималният производствен капацитет на фирмата е 5 автомобила годишно. Всеки екземпляр е уникален и възможностите са неограничени по отношение на каросерията и купето, където могат да се влагат редки материали, кожи от крокодил, щраус и питон, както и скъпоценни камъни. Цените са достижими само за изключителна клиентела.

"Няма криза за суперавтомобилите. Не искаме да се сравнявамес митичните фигури в автомобилостроенето, но и Енцо Ферари е започнал с реализирането на една детска мечта", сподели Лука Мацанти.